Dni tematyczne w Koperniku...

Działania uczniów i uczennic: "3. Organizujemy dzień integracyjny lub noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas których każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia."

Dodano: 16.02.2022

0

0

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Razem z naszą Panią dyrektor i gronem nauczycielskim postanowiliśmy zrobić dni integracyjne, w których udział biorą wszystkie klasy w szkole. Chcieliśmy wspólnie pokazać całej społeczności Kopernika, że mimo że jesteśmy zupełnie różni możemy się zintegrować i działać wspólnie. Pomysł wpadł do głowy całkiem spontanicznie. Poszliśmy do Dyrekcji z pomysłem na jedną edycje bo nie sądziliśmy, że spodoba się to uczniom i wpadnie w tradycje szkoły. Zanim jednak poszliśmy do dyrekcji, opracowaliśmy plan jak ma wyglądać dekoracja, dogadaliśmy kwestie prowadzących. Nasza Pani Dyrektor przyjęła pomysł bez żadnego zastanawiania się. Wspólnie wykonywaliśmy dekoracje, by naprawdę każdy miał udział w tym wydarzeniu. Pomysł zaczęliśmy realizować od tego roku szkolnego, więc jest to całkiem nowa forma w naszej szkole. Po rozmowie z innymi klasami oraz nauczycielami wiemy, że dni tematyczne będą realizowane również gdy obecny samorząd odejdzie ze szkoły. Pomysł z dynią nawiązywał do pory roku tak samo jak piernik, który kojarzył się nam z zimą i świętami. W kwietniu będą dni tematyczne związane z jajkiem, czyli wiosna oraz Święta Wielkiejnocy. Na 1 edycji tego wydarzenia, pojawili się zaproszeni przez nas 8-klasiści, których po pokazach w pokoju nauczycielskim oprowadziliśmy po szkole. Uczniowie z Technikum gastronomicznego przygotowali pyszne przekąski, którymi częstowali uczniów jak i nauczycieli. Prowadzącą 1 edycje spotkania była przewodnicząca naszego Samorządu Uczniowskiego Karolina. Dziewczyny kształcące się w zawodzie fryzjera, pokazały pomysły na kosmetyki do włosów z wykorzystaniem dyni. Uczniowie rozszerzający biologie pokazali dynie w środowisku naturalnym i powiedzieli o jej walorach zdrowotnych. Odbyły się konkursy z j. polskiego oraz z fizyki. Konkurs polonistyczny polegał na napisaniu wiersza gdzie główną postacią będzie dynia. Pani dyrektor wraz z paniami polonistkami z trudem ale wyłoniły zwycięzcę. Konkurs z fizyki polegał na pokazani na zdjęciach dyni w zjawiskach fizycznych, również zostali wyłonieni zwycięzcy.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizacji zaangażowani byli uczniowie Kopernika oraz nauczyciele. Każdy dołożył w ten dzień swoją cegiełkę.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsze w wyzwaniu było na pewno zorganizowanie wszystkich uczniów i zebranie dyni by z nich zrobić przekąski.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Naszym sukcesem jest to, że razem zrobiliśmy ten dzień i uczniowie wspólnie zebrali siły przy organizacji event'u. Nie odczuwaliśmy stresu przed wystąpieniem przed inną klasą.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze