Korepetycje koleżeńskie
Uczenie się i nauczanie: "4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-03-03 17:46
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Pomoc koleżeńska odbywa się przez cały rok- od października 2021r. Uczniowie klas starszych(4-8) otrzymali propozycję(od zespołu projektowego) stworzenia korepetycji koleżeńskich. Zgłosiło się kilka uczennic z klas siódmych. Ponieważ korepetycje odbywają się na terenie szkoły, musiała być zapewniona opieka nauczyciela- stąd pomysł na spotkania w świetlicy szkolnej(spotkania odbywają się pod okiem opiekunów świetlicy). Specjaliści(uczniowie specjalizujący się w różnych dziedzinach, przedmiotach) pełnią dyżury we wtorki po południu. Na korepetycje zgłaszają się dzieci potrzebujące pomocy w lekcjach lub przygotowaniu do sprawdzianu. Są to najczęściej uczniowie klas 1-4. Korepetytorki czytają również dzieciom lektury. Informacje o pomocy koleżeńskiej otrzymali przewodniczący wszystkich klas i przekazali w swoich zespołach.
Na terenie szkoły zostały również zainicjowane korepetycje online, które działają w zespołach klasowych na Teamsach (zostały założone zespoły pomocowe, w których dzieci wspólnie odrabiają prace, pomagają sobie w trudnych zadaniach).
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Uczennice udzielające korepetycji są spoza zespołu projektowego( uczennice kl. 7). Zespół był pomysłodawcą i ich koordynuje pracę.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Trudności pojawiły się podczas nauki hybrydowej i zdalnej. Korepetycje nie mogły odbywać się w świetlicy- dzieci z różnych klas i poziomów nie mogły się "mieszać".
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Sukcesem jest to, że korepetycje cieszą się dużym powodzeniem. Dzieci chętnie uczą się od starszych koleżanek, są swobodne, nie boją się zadawać pytań. Udało się również stworzyć zespoły pomocy w lekcjach online.
Janusz Żmijski
Mentor
Informacja zwrotna
03.03.2022 17:46
0
dziękuję za sprawozdanie. Kiedy przedstawialiście w grudniu Wasz plan działania, szczególnie zaciekawiło mnie, jak będzie wyglądała realizacja tego właśnie wyzwania. To inicjatywa wciąż dość rzadko spotykana w polskich szkołach- uczniowie i uczennice pomagające kolegom i koleżankom w nauce. Z Waszej relacji wynika, że to Wasze przedsięwzięcie- korepetycje koleżeńskie w formie stacjonarnej i on- line- trwa i rozwija się. Wasz zespół nie jest przy tym wykonawcą, ale pomysłodawcą i koordynatorem pracy koleżanek z VII klasy, które bezpośrednio spotykają się w świetlicy z młodszymi uczniami i uczennicami potrzebującymi "pomocy w lekcjach lub przygotowaniu do sprawdzianu".
Gratuluję Wam pomysłu i sukcesu w jego realizacji- a zwłaszcza tego że (jak piszecie) "dzieci chętnie uczą się od starszych koleżanek, są swobodne, nie boją się zadawać pytań". Dziękuję za fotki pokazujące sceny z edukacyjnych spotkań w Waszej świetlicy. Akceptuję Wasz raport.
Przypominam przy okazji o wyznaczeniu terminu naszego drugiego spotkania i o diagnozie, której do tej pory nie zamieściliście.
Z pozdrowieniami
Mentor Janusz