Zasady korzystania z telefonów komórkowych na terenie naszej szkoły

  • WYBITNA RELACJA

Podejmowanie decyzji: "1. Ważną dla społeczności szkolnej decyzję podejmujemy w procesie współdecydowania, zgodnie z kryteriami dobrego wspólnego podejmowania decyzji (opisane w Przewodniku).."

Dodano: 06.03.2022

0

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Nasze działania zaplanowane zostały zgodnie z wskazówkami zamieszczonymi w poradniku o współdecydowaniu w szkole.


1.Rada Rodziców zgłosiła potrzebę ustalenia zasad korzystania z telefonów komórkowych na terenie szkoły. Obecnie, nieformalne zasady, nie były przestrzegane.

2.Dyrektor szkoły, podczas zebrania SU przedstawił problem. Uczniowie zadecydowali, że będą w swoich klasach, na godzinach wychowawczych, rozmawiać na temat zasad korzystania z telefonów, korzyści i zagrożeń z tego płynących, a także sformułują propozycję nowego regulaminu dotyczącego tej kwestii.

3.Każda klasa przygotowywała swoją wersję regulaminu. Zorganizowano spotkanie przedstawicieli Rady Rodziców, Rady Pedagogicznej, SU i dyrekcji szkoły. Samorząd zaproponował zorganizowanie debaty. Została ona przeprowadzona z udziałem wszystkich wcześniej wymienionych przedstawicieli.

4.Zorganizowano spotkanie Samorządu Uczniowskiego, na którym powstała wersja regulaminu korzystania z telefonów uwzględniająca wnioski, które wypłynęły podczas debaty. Jednocześnie Rada Rodziców przygotowała swoją propozycję. Następnie zorganizowano ponowne spotkanie przedstawicieli RR, RP, SU oraz dyrekcji szkoły, na którym podjęto przedstawione były wszystkie propozycje i ustalono wspólną wersję regulaminu.

5.Regulamin został przedstawiony dyrekcji szkoły.

6.Dyrektor przedstawił nowy regulamin Radzie Pedagogicznej, która go zaakceptowała.

7.Uczniowie otrzymali nowy regulamin, jest on także wywieszony w szkolnej gablocie.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Zaangażowani byli:

  • Samorząd Uczniowski,
  • Dyrekcja szkoły,
  • Przedstawiciele Rady Rodziców,
  • Przedstawiciele Rady Pedagogicznej.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

W realizacji zadanie najtrudniejsze było znalezienie kompromisu pomiędzy głosami, które zakładały całkowity zakaz używania telefonów, a tymi mówiącymi o dowolności w ich używaniu. Szczególnie trudne było przekonanie rodziców do tego, że telefony nie są wyłącznie złe.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Sukcesem na pewno było to, że uczniowie zaczęli rozmawiać na temat korzyści, ale też zagrożeń wynikających z używania telefonów. Na pewno udało się zwiększyć świadomość na temat cyberprzemocy. Przede wszystkim jednak, uczniowie poczuli, że ich głos jest wysłuchiwany i mają wpływ na to, jakie reguły obowiązują w szkole. W dalszym etapie, mamy nadzieję, że te zasady będą przestrzegane.

Galeria zdjęć

Inne pliki związane z realizacją wyzwania
Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze