Debata kandydatów i kandydatek do rady SU

Wybory i kwestie formalne: "2. Organizujemy debatę wyborczą pomiędzy kandydatami i kandydatkami w szkole."

Dodano: 06.03.2022

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Celem debaty było lepsze poznanie kandydatów i kandydatek do rady samorządu. Ze względu na panujące obostrzenia zdecydowano, by debatę podzielić na dwa dni. W pierwszym dniu przeprowadzono debatę kandydatek i kandydatów klas młodszych, w drugim dniu spotkali się uczniowie z klas starszych. Ze względów zapewnienia odpowiedniego dystansu, ograniczono również liczbę osób biorących udział w debacie z kandydatami i kandydatkami tylko do przedstawicieli z każdej klasy. By każdy mógł jednak zadać pytanie swojemu kandydatowi, przygotowano wcześniej skrzynkę "Zadaj pytanie swojemu kandydatowi". Wyznaczono termin i miejsce debat. W obydwu debatach najpierw zaprezentowali się kandydaci i kandydatki do rady, a następnie uczniowie i uczennice zadawali im pytania, które losowali ze skrzyni pytań a także te, które sami formułowali. Po debatach zespół radia przygotował sprawozdanie, w którym przekazał całej społeczności szkolnej poruszane zagadnienia oraz komentarz uczniów biorących udział w debatach.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:

Spotkania moderował nauczyciel i nauczycielka - opiekunowie SU w naszej szkole.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:

Najtrudniejsza okazała się organizacja i przygotowanie harmonogramu debaty tak, by przedstawiciele wszystkich klas mogli wziąć udział w wydarzeniu, przy zapewnieniu im bezpieczeństwa i respektowanie obostrzeń covidowych.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:

Dyskusja podczas debat dotyczyła ważnych i trudnych zagadnień, głównie szacunku i tolerancji w szkole, a także tych spraw, którymi samorząd powinien się zająć jak np. integracji społeczności szkolnej poprzez wspólne działania klas młodszych i starszych, a także np. zasobów automatu z żywnością, który stoi w naszej szkole. Myślę, że dużym sukcesem jest fakt, że uczniowie wzajemnie się słuchali i odnosili się z szacunkiem. Dla większości uczniów to była pierwsza debata, w jakiej brali udział, kandydaci i kandydatki mierzyli się ze stresem i obawa przed wystąpieniem publicznym, zmagali się z pytaniami czasem trudnymi, do których nie mogli się wcześniej przygotować. Sukcesem była zbudowana atmosfera wzajemnej życzliwości. Moderatorzy spotkania udzielali głosu, odmierzali czas i dbali o kolejność oraz o równą ilość pytań dla kandydatów.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
07.03.2022 12:10

Przybliżyliście w swojej relacji ważny element przygotowania do wyborów, jakim jest debata. Stworzyliście kandydatom możliwość zaprezentowania swoich pomysłów i sprawdzenia się w sytuacji wystąpień publicznych, a jednocześnie wszystkim uczniom i uczennicom możliwość wybrania najciekawszych rozwiązań, zadawania pytań i angażowania się w myślenie o rozwoju samorządności, koniecznych zmianach. Świetnie sobie poradziliście, choć musieliście uwzględnić ograniczenia, wynikające z obostrzeń sanitarnych. Doskonałym pomysłem była skrzynka pytań, umożliwiająca zadanie pytania również osobom, które bezpośrednio nie uczestniczyły w spotkaniu. Zadbaliście też o upowszechnienie relacji z debaty dzięki przekazowi szkolnego radia. Słusznie podkreślacie rolę kultury dyskusji i atmosferę wzajemnej życzliwości. Jest to też z pewnością ważne życiowe doświadczenie uczestniczących osób.