Diagnoza MOW w Radzionkowie
Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-03-19 17:55
Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzamWszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzamW szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zdecydowanie się zgadzamZasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zdecydowanie się zgadzamW naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zgadzam sięCo w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chciałybyśmy dokonać przeglądu dotychczasowego Ragulaminu Samorządu WychowanekSamorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam sięSamorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zgadzam sięCo w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chciałybyśmy zorganizujemy dzień integracji w którym każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzeniaOdbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zgadzam sięUczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam sięW szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam sięW naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Zgadzam sięCo w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chciałybyśmy zorganizować szkolną debatę angażującą przedstawicieli całej społeczności szkolnej (uczniów, nauczycieli, dyrekcji, pracowników, rodziców) na ważny dla nas temat.Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zgadzam sięUczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Zgadzam sięW naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie wiemW szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zdecydowanie się zgadzamCo w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Tworzymy forum do regularnych spotkań przedstawicieli uczniów, rodziców i nauczycieli (w formie nieformalnej lub jako rada szkoły), żeby wspólnie dyskutować o bieżących sprawach szkoły)W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Nie wiemOdbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam sięZasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Zgadzam sięNa lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam sięCo w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Badamy, czy uczniowie i uczennice rozumieją, za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życiePodobało Ci się
Komentarze
Skomentuj relację