NASZE PLANY

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 07.03.2022

0

0

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy debatę wyborczą pomiędzy kandydatami i kandydatkami w szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Debata wyborcza jest jednym z elementów niezbędnych, przygotowujących naszą szkolną społeczność do demokratycznych wyborów. 1 października 2021 r., tuż przed wyborami do Rady Samorządu Wychowanek przeprowadzimy debatę miedzy kandydatkami. W tym dniu przygotowane również będą krótkie prezentacje kandydatek oraz materiały zebrane przez uczestniczki projektu a dotyczące demokracji oraz samych wyborów.

W zadanie zaangażowane będą przedstawicielki projektu oraz chętne uczennice, których zadaniem oprócz prowadzenia kampanii będzie przygotowanie sali, miejsc oraz przeprowadzenia sondażów z których powstanie materiał filmowy. Prowadzące przygotują również ogłoszenie oraz przeprowadzą informacyjne spotkania z kandydatkami.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Mimo licznych środków przekazu takich jak codzienne apele, społeczność, zebrania grupowe oraz spotkania Rady Samorządu Wychowanek z kierownictwem Placówki brakuje nam środka, który pozwoliłby na szybkie, doraźne przekazywanie informacji. Jesteśmy placówką całodobową i taki kontakt wydaje nam się potrzebny.

Dlatego na przełomie lutego i marca chciałybyśmy założyć grupę na messengerze w której skład wchodziliby: Dyrektor placówki, Wicedyrektorzy oraz Rada Samorządu Wychowanek.

Grupa będzie służyła do komunikacji potrzebnej w nagłych sytuacjach i pilnych konsultacjach między kierownictwem a Radą SW.

Działanie to, oprócz założenia środka przekazu obejmowało będzie konsultacje grupowe dotyczące oczekiwań a następnie przedstawienie ich kierownictwu placówki.

Podczas spotkania nastąpi również określenie i sprecyzowanie działania tego środku przekazu, ustalenie zasad korzystanie z niego oraz poruszanej tematyki.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
3. Organizujemy dzień integracyjny lub noc integracyjną dla uczniów szkoły. Każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

W okresie świąt Bożego Narodzenia chciałybyśmy zorganizować dzień pod roboczą nazwą ,,Przedświąteczny Mix|". Dlaczego przed świtami? Ano dlatego, że jest to dla nas okres bardzo trudny i wyczekiwany. Każda z nas czeka na możliwość wyjazdu do domu rodzinnego i spędzenia świąt z najbliższymi.

Aby wprowadzić atmosferę bożonarodzeniową ostatni dzień przed wyjazdami na przepustki poświęcony będzie Świętom.

Nasze klasy zamienią się w tematyczne sale, w których każdy będzie miał możliwość poczuć magię świąt. Będzie min. sala pierniczków, sala sylwestrowego makijażu, świątecznego karaoke, śnieżnych filmów i kawiarenka z bożonarodzeniowymi łakociami.

W przygotowania zaangażowany będzie Samorząd Wychowanek oraz przedstawicielki każdej klasy a udział w ,,Przedświątecznym Miksie" będzie mógł wziąć każdy.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Miejsca do relaksu i odpoczynku podczas przerw nigdy za wiele. Dlatego na przełomie kwietnia i maja chciałybyśmy zagospodarować cześć korytarza szkolnego. W tym celu wykorzystamy stare fotele i własnymi siłami w naszej pracowni krawieckiej damy im nowe życie, tak aby były dodatkowych miejscem na wypoczynek i ozdobą korytarza szkolnego.

W działania zaangażowane będą chętne wychowanki MOW, które potrafią szyć.

Zadanie chcemy zrealizować na przełomie kwietnia i maja 2022 roku.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Nie
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Już od zeszłego roku zastanawiamy się nad naszymi wspólnymi sprawami. Rok temu przeprowadziliśmy debatę dotyczącą przemocy. W tym roku chciałybyśmy zająć się poprawą naszej aktywności szkolnej oraz wyników w nauce. Dlatego na przełomie kwietnia i maja przeprowadzimy konsultacje klasowe pn. ,,Co na nas działa?" czyli, co powoduje, że mamy chęć do nauki i sprawia, że uczymy się lepiej, szybciej i chętniej. Po konsultacjach w klasie przeprowadzimy debatę z udziałem wszystkich wychowanek, nauczycieli, wychowawców i kierownictwa. Oczekujemy, że efektem debaty będzie wspólne wypracowanie zasad, technik i metod pracy, które wszyscy będą gotowi wdrożyć w życie.

W działanie zostaną zaangażowane dziewczyny, które zgłoszą się do przeprowadzenia tego wyzwania. Zadaniem grupy będzie prowadzenie konsultacji klasowych, opieka nad debatą oraz spisanie i potwierdzenie wypracowanych zasad, które zawisną w widocznym miejscu, w szkole.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Nie

Podobało Ci się

Komentarze