Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W tej kwestii nie mamy większych zastrzeżeń lecz moglibyśmy popracować w dokładności przeprowadzanych wyborów ze względu na pomyłkę kandydatów.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zdecydowanie się zgadzam
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzam
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zdecydowanie się zgadzam
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W tym obszarze wszystko idzie dobrze, uczniowie mają dostęp do zajęć związanych z ich zainteresowaniami ora z często są organizowane dni otwarte w które zazwyczaj ingerują się wszystkie klasy.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzam
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W tym obszarze moglibyśmy popracować nad regularnością zmiany gazetek w naszej szkole.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zdecydowanie się zgadzam
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Raczej nic, uważam, że w tym obszarze bardzo dobre sobie radzimy i wszystko dokładnie przedyskutujemy przed podjęciem dyskusji.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zdecydowanie się zgadzam
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zdecydowanie się zgadzam
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Zdecydowanie się zgadzam
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W tym obszarze powinniśmy popracować nad odczuciami uczniów w stosunku do nauczycieli, powinniśmy podyskutować na temat tego czy czują się sprawiedliwie oceniani, jak można zwiększyć efektywność nauki.
Dziękuję za uzupełnienie formularza elektronicznego Diagnozy na platformie. Wiem, że mocne i słabe strony samorządności w Waszej szkole określiliście wcześniej w pliku Word. Dobra diagnoza powinna stanowić punkt wyjścia dla określenia problemu i celu każdego działania, które ma skutecznie rozwiązywać problem. Rzetelność na tym etapie warunkuje rezultaty.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Dowiedz się więcej
Jolanta Podwysocka
Mentor
Informacja zwrotna
07.03.2022 21:04
0