Open space = open mind
Podejmowanie decyzji: "2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-03-22 22:50
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Zespół Demokracji przy współpracy z SU koordynują pomysły działań uczniów i uczennic. W naszym pen space organizujemy czasowe ekspozycje prac uczniów danej klasy lub efekty projektów ponadoddziałowych, które pracowały np. interdyscyplinarnie. Najważniejsze jest to, że w danym momencie to dana klasa albo zespół ponadoddziałowy jest odpowiedzialny za elementy ekspozycji czasowej. Ostatnio powstała wystawa prac związanych z architekturą, ponieważ w szkole realizowany był projekt matematyczny z okazji Tygodnia Królowej Nauk. Dysponujemy Bankiem Pomysłów na kolejne projekty (dzięki skrzynce "Eureka"), które już czekają w kolejce do wyeksponowania (juz sa efekty!!!).
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Pomysł czasowych ekspozycji w Open space - open mind, bo tak nazwaliśmy przestrzeń, którą zaadaptowaliśmy do realizacji jest zespół Szkoły Demokracji, pomaga również Rada Samorządu, która jest w kontakcie z nauczycielami.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejsza okazała się współpraca i wybranie jednego pomysłu na nazwę, kolejność ekspozycji itd. było bardzo wiele propozycji, każda dobra i musieliśmy osiągnąć kompromis.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Sukcesem jest ogromne powodzenie nowej przestrzeni, okazało się, że same sofy to za mało, aby otworzyć umysły i kreatywność uczniów i uczennic. Trzeba tę otwartą przestrzeń czymś zapełnić, czymś inspirującym, nowym, ale jednocześnie bliskim społeczności szkolnej. Ekspozycja czasowa wymusza częstą zmianę, ale nie obawiamy się braku pomysłów i pustki, ponieważ "Bank pomysłów" kipi, a w kolejce już ustawiła się ekspozycja z lapbookami mitologicznymi, a później zajmiemy się zawodami, których jeszcze nie wymyślono, a które będą z pewnością wykonywane przez naszych uczniów i uczennice, a wiec będzie trochę science fiction. A zatem decyzja o zagospodarowaniu pięknej, ale nudnej otwartej przestrzeni do zabawy i nauki to był strzał w dziesiątkę!
Jolanta Podwysocka
Mentor
Informacja zwrotna
22.03.2022 22:50
0