Nowa tablica na szkolnym korytarzu

Podejmowanie decyzji: "2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież)."

Dodano: 26.03.2022

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Realizacja wyzwania przebiegła dość gładko oraz przyjemnie. Na samym początku wraz z samorządem postanowiliśmy przedyskutować na temat tego w co nowego moglibyśmy wyposażyć szkołę tak by uczniom również się to podobało. Wtedy padł właśnie pomysł odnośnie tablicy na korytarzu- uznaliśmy wspólnie to za bardzo dobry pomysł! Aby upewnić się czy uczniom to również się spodoba naszym następnym zadaniem była konfrontacja z nimi i rozmowa na ten temat. Jak się okazało informacje o nowym pomyśle naszego samorządu rozległy się po szkole bardzo szybko oraz spotkały się z dużym poparciem. Teraz do opracowania został już tylko plan działania ,który postanowiliśmy opracować. Jako pierwszy punkt postanowiliśmy upewnić się czy uczniom na pewno ten pomysł przypadnie do gustu. W tym celu postanowiliśmy zorganizować ankietę na google forms gdzie przenalizowaliśmy pomysły uczniów, daliśmy im możliwość wyboru i możliwość zaprezentowania też swojego zdania odnośnie pomysłu związanego z tablicą - ankieta została wysłana na Librusie do starszych uczniów jednakże również rodziców naszych młodszych kolegów. W końcu to dla nich to wszystko było robione, jednym z naszych celów było nie tylko poprawienie estetyki naszej szkoły i zrobienie jej pełniejszej-najważniejszym było dla nas to aby uczniowie mieli zajęcia na przerwach, nie biegali po korytarzach lecz dalej dobrze i bezpiecznie się bawili. Jak się okazało uczniom najbardziej spodobała się opcja z tablica! Teraz już wszystko leżało w rękach samorządu uczniowskiego. Po ankiecie zostało nam już tylko działanie w tej sprawie aby je realnie zrealizować -jako pierwszy i najważniejszy etap tej sprawy uznaliśmy rozmowę z Panią Dyrektor. Cała rozmowa przebiegła dość szybko i udało nam się osiągnąć nasz cel, a mianowicie zgodę Pani Dyrektor. Potem już wszystko szło jak po maśle - w naszej szkole znalazł się i został powieszony sprzęt o który się tak ubiegaliśmy - tablica. Tablica poza tym, że sprawia dużo radości naszym uczniom zyskała też drugie życie. Czemu? Wcześniej leżała w piwnicy szkoły ze względu na to, że nie była użytkowana, a środki z rady rodziców były już wcześniej rozplanowane więc połączyliśmy przyjemne z pożytecznym. Od tego momentu cieszy się ona bardzo dużym zainteresowaniem na przerwach, a nasi uczniowie mogą spędzać czas kreatywnie rozwijając przy tym swoje pasje. Grają w kółko i krzyżyk, rysują swoje portrety ,grają w 'Wisielca", malują krajobrazy itd. Jednym słowem korzystają z przerw radośn

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Dyrekcja szkoły, samorząd uczniowski, opiekun samorządu, konserwator ,wychowawca świetlicy

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejszym w realizacji wyzwania było znalezienie na tablicę odpowiedniego miejsca, które mogło by się sprawdzić w naszej szkole- jest ona dosyć mała, także nie mam bardzo dużo powierzchni do przeorganizowania ,aby zmieścić wiele rzeczy.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Za sukces uważamy to, że nasz pomysł przyjął się aż tak-uczniom również podoba się nasze działanie i korzystają z tablicy, która przynosi im masę zabawy! Rozwijają swoje pasję,mogą korzystać z tablicy poza klasą i świetnie się bawią!

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
31.03.2022 22:33

Dziękuję za dodanie relacji. Tablica na korytarzu to oryginalny pomysł. Dotąd jednoznacznie kojarzyła się z klasą. Udało Wam się, mimo ograniczonej przestrzeni, stworzyć ciekawe miejsce dzięki wykorzystaniu starej tablicy. Dołączone zdjęcia pokazują, że cieszy się ona zainteresowaniem uczniów, którzy mogą dać upust wyobraźni, tworząc rysunki, pisząc i grając. Być może zapoczątkowaliście nowy trend:)