Spotkania SU z dyrektorem szkoły.
Komunikacja i media: "2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-03-29 11:22
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Zespół Szkoły Demokracji przyjął wyzwanie zorganizowania cyklicznych spotkań z dyrektorem szkoły. Spotkania rozpoczęły się w II półroczu i odbywają się raz w miesiącu(drugi piątek miesiąca). Na początku zorganizowaliśmy zebranie SU, na którym przedstawiliśmy propozycję spotkań. Nasza propozycja spotkała się z aprobatą. Ustaliliśmy, Ze przedstawiciele SU przewodniczący i wiceprzewodniczący klas zbiorą informacje, jakie tematy i zagadnienia chcemy podejmować podczas debat z panią dyrektor. Ustaliliśmy termin pierwszego spotkania., który został ogłoszony poprzez dziennik Librus. Przewodniczący i wiceprzewodniczący klas oraz uczniowie, którzy mieli ochotę wziąć udział w spotkaniu, przygotowali pytania do pani dyrektor. Prowadzeniem spotkania zajęła się opiekunka SU.
Spotkania odbywają się w sali teatralnej, a przy większej frekwencji przenosimy się do sali gimnastycznej. Podczas spotkania poruszane były kwestie związane z wyborami samorządów klasowych(w niektórych klasach kandydaci muszą mieć przynajmniej bardzo dobrą ocenę z zachowania), uczniowie zgłaszali również problemy z ilością sprawdzianów i kartkówek oraz niejasnym zakresem zagadnień do przygotowania na sprawdziany. To spotkanie było wyjątkowo burzliwe.
Na kolejnym spotkaniu podjęte przez nas zagadnienia dotyczyły: wyboru Rzecznika Praw Ucznia, stworzenia pokoju wyciszenia(w budynku A i B). Pani dyrektor przyjęła nasze propozycje i rozpoczęliśmy przygotowania do ich realizacji. Mamy wydzielone pomieszczenia w obu budynkach, zakupione kanapy i siedziska. Jesteśmy w trakcie przeprowadzania wyborów Rzecznika Praw Ucznia- mamy wybranych kandydatów w poszczególnych klasach.
W kwietniu planujemy podjąć temat pikniku integracyjnego dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację zadania zaangażowana jest właściwie cała społeczność szkolna., ale przede wszystkim przewodniczący i wiceprzewodniczący klas, opiekunowie SU, pani dyrektor, a nawet pracownicy administracji.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Trudności były związane z zorganizowaniem pierwszego spotkania - pandemia i poszczególne klasy będące na kwarantannie, potem zajęcia online dla wszystkich uczniów.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Swobodna rozmowa z panią dyrektor siedzącą wśród nas, możliwość wypowiedzenia się na forum,wpływ na to, co dzieje się w szkole, poruszenie kwestii trapiących nas- uczniów.
Janusz Żmijski
Mentor
Informacja zwrotna
29.03.2022 11:22
0
dziękuję za opublikowanie trzeciej relacji z realizacji zaplanowanych przez Was wyzwań. Tym razem zajęliście się działaniem z puli "Komunikacja i media", polegającym na ustanowieniu w Waszej szkole stałego sposobu komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją.
Zdecydowaliście się na organizowanie spotkań z panią dyrektor raz w miesiącu w drugi piątek. W relacji nawiązaliście do dwóch spotkań, które już się odbyły. Jestem pod wrażeniem tego, że poruszone zostały na nich ważne dla samorządności ale kontrowersyjne kwestie, które budzą wiele emocji.
Piszecie o jednej z nich dość zdawkowo: jest to cenzus wyborczy "związany z wyborami samorządów klasowych (w niektórych klasach kandydaci muszą mieć przynajmniej bardzo dobrą ocenę z zachowania)". Domyślam się, że jesteście za tym, by tę zasadę znieść, ale są w szkole także jej zwolennicy. Ja oczywiście uważam, że to ograniczenie jest niezgodne z duchem samorządności. Byłbym gotów się pogodzić z nim (choć z niechęcią) jedynie wtedy, gdyby cała społeczność uczniowska została o to zapytana w referendum i ostatecznie sami uczniowie, z ważnych dla siebie powodów, odsunęli od uczestnictwa we władzach samorządu cześć kolegów i koleżanek.
Inne kwestie dyskutowane na spotkaniach także należą do kategorii "gorących": ilość sprawdzianów i kartkówek dopuszczana w danym dniu/tygodniu, niejasny zakres zagadnień podawanych przez nauczycieli do przygotowania na sprawdziany czy wybór Rzecznika Praw Ucznia. Nie dziwi mnie, że dyskusja była momentami "burzliwa". Cieszy mnie natomiast, że nagłośniliście autentyczne problemy Waszej społeczności i ponownie wyrażam nadzieję, że znajdą one rozwiązanie możliwe do przyjęcia dla wszystkich.
Akceptuję Wasz raport. Odnosi się on do wszystkich pytań i kwestii określonych w Przewodniku. Mogłem na jego podstawie stworzyć sobie wyobrażenie o tym, co wydarzyło się w Waszej szkole oraz co- mam nadzieję- będzie się wydarzać w kolejnych miesiącach.
Trzymam kciuki!
Mentor Janusz