Stacjonarne i wirtualne Świętowanie Uroczystości Odzyskania Niepodległości
Działania uczniów i uczennic: "2. Samodzielnie organizujemy działanie z okazji rocznicy odzyskania niepodległości, korzystając z pomysłów zamieszczonych na platformie Szkoły Demokracji."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-17 16:51
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
1 Sejmik szkolny wraz z samorządami klasowymi przygotowują obchody rocznicy Odzyskania Niepodległości
2. W tym celu przedstawiciele sejmiku spotkali się z samorządami klasowymi w celu rozdzielenia zadań do wykonania
3. Członkowie sejmiku przygotowali biało – czerwone butonierki i wszystkim pracującym stacjonarnie rozdawali przy wejściu do szkoły.
4. Wszyscy uczniowie pracujący zdalnie (z powodu kwarantanny i okresowych przejść klas na nauczanie zdalne, zostali poproszeni, aby ubrali się odświętnie, z akcentami biało-czerwonymi
5. O godzinie 12.00 wszyscy uczniowie szkoły stacjonarnie i za pomącą komunikacyjnych narzędzi informacyjnych, odśpiewali wspólnie hymn Polski.
6. Samorządy klasowe będą czuwać nad czasem, ważne przy połączeniach wirtualnych (dotyczy klas przebywających na kwarantannie)
7 Wyznaczone odpowiedzialne osoby zrobiły pamiątkowe zdjęcia dla udokumentowania celebracji a nauczyciele wrzucili relację na stronę Facebook
8. W trakcje świętowania uczniowie pamiętali o zachowaniu zasad sanitarnych,
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację zadania zaangażowane były samorządy klasowe, uczniowie uczęszczający na świetlicę, którzy na zajęciach przygotowali wraz z przedstawicielami sejmiku biało-czerwone butonierki oraz nauczyciele historii i WOS-u, jak również wychowawcy poszczególnych klas
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Zwykle w naszej szkole jest organizowany apel z okazji Dnia Niepodległości. W okresie pandemii nie można było zorganizować apelu, ze względu na zakaz przebywania w przestrzeniach wspólnych szkoły.
Wspólny śpiew na żywo i online było technicznym wyzwaniem
Robienie butonierek w maseczkach było również utrudnieniem, a dla uczniów młodszych było skomplikowane, ale daliśmy radę :-)
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Integracja sejmiku z samorządami klasowymi oraz z dziećmi ze świetlicy.
Śpiewanie na żywo i online z tymi, którzy nie mogli ze względów epidemiologicznych być obecni w szkole.
Uczniowie z młodszych klas wiedzą już co to są butonierki i jak estetycznie je wykonać.