Reaktywacja szkolnego radiowęzła
Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-12 15:43
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Reaktywację radiowęzła szklonego rozpoczęliśmy od uzyskania zgody dyrekcji szkoły.
Do uruchomienia radiowęzła skłoniło nas to, że mamy sprzęt potrzebny do jego prowadzenia, nie wymagało to więc żadnych środków finansowych. Jedynie naszego wysiłku.
Sprawdziliśmy, czy sprzęt, którym dysponujemy działa. Pomógł nam w tym Pan konserwator.
Następnie wyznaczyliśmy osoby odpowiedzialne za prowadzenie radiowęzła- Karola Cz. Zadaniem Karola było opracowanie tematyki pogadanek lub muzyki do puszczania na długich przerwach. Tematyka oraz utwory miały być zgłaszane przez uczniów do Kacpra, a następnie przedstawiane opiekunom Samorządu do akceptacji. Niestety Karol wykazał się słomianym zapałem i nie wykonał zadania.
W związku z tym jego rolę przejęli Natalka i Kacper. Natalka i Kacper przedstawiali najważniejsze ogłoszenia np. o konkursie na najładniejszą dekorację bożonarodzeniową sali lekcyjnej, o zbiórkach organizowanych przez szkolny wolontariat, składali życzenia imieninowe solenizantom. Ciekawym punktem okazało się przedstawianie odkryć naukowych, jakie miały miejsce w danym dniu wiele lat temu. Bardzo przydał nam się w tym kalendarz naukowy, jaki otrzymaliśmy w zeszłym roku od pewnej fundacji.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Pan konserwator pomógł nam sprawdzić sprzęt i nauczył nas jego obsługi.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Problemy techniczne. W niektórych klasach były zakłócenia. Osoba wyznaczona do prowadzenia radiowęzła nie wywiązała się ze swoich zobowiązań. Wyznaczyliśmy nowe osoby i zmieniliśmy koncepcję- zamiast muzyki przekazywaliśmy tylko najważniejsze ogłoszenia.
Kolejnym utrudnieniem jest to, że szkoła składa się z dwóch budynków i radiowęzeł jest w budynku, w którym mają lekcje klasy starsze. Klasy młodsze 0-3 nie mają do niego dostępu. W związku z tym przedstawiciele Samorządu docierali z ogłoszeniami do uczniów osobiście lub opiekun samorządu wysyłał wiadomości do wychowawców tych klas przez dziennik elektroniczny,
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Udało się uruchomić radiowęzeł.
Udało nam się rozwinąć kompetencje dziennikarskie.