Stworzenie kącika ciszy i relaksu
Podejmowanie decyzji: "2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-01 19:15
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
O kąciku ciszy i relaksu rozmawialiśmy w szkole już od dłuższego czasu. Udział w programie Szkoła Demokracji zmobilizował nas do działania. Jako pierwszy krok realizacji można zaliczyć znalezienie miejsca w szkole, które byłoby oddzielone od głównych korytarzy (na przerwach jest tam bardzo głośno). Tak naprawdę tylko jedno miejsce spełniało warunki - cisza, oddalenie od głównych korytarzy, miejsce rzadko uczęszczane przez uczniów). Mowa tu oczywiście o miejscu, które znajduje się na drodze do pokoju nauczycielskiego. Oczywiście, nie sąsiaduje ono bezpośrednio, jest odpowiednio oddalone i bardzo zaciszne. Wszyscy zaakceptowali to miejsce, w związku z czym zaczęliśmy planować jego organizację. Wspólnie obmyśleliśmy plan jak to miejsce powinno wyglądać. Zdecydowaliśmy się, na położenie tapety 3D przedstawiającej las z pięknym słońcem wydostającym się z pomiędzy drzew. Tapetę położyli nam nasi konserwatorzy wraz z nauczycielem plastyki i techniki (zdjęcia w załączniku). Z paneli otrzymanych od rodziców uczennicy klasy 7 zbudowaliśmy miejsce do siedzenia. Oczywiście z pomocą Pana Konserwatora. My natomiast sami pomalowaliśmy palety - zabawa przy tym była przednia (filmik załączony w linku). Obecnie samorząd uczniowski organizuje sprzedaż ciast, aby zdobyć fundusze na zakup stolika i poduch ozdobnych na palety. Idzie nam to sprawnie i podejrzewamy, że do końca roku szkolnego uda nam się ozdobić nasz kącik ciszy i relaksu. Kącik jest już wykorzystywany przez uczniów (na wszystkich przerwach) i nauczycieli (Dzień Wiosny). Każdy kto potrzebuje chwili wytchnienia w każdej chwili może skorzystać z tego miejsca.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
SU, Rada SU, Panowie Konserwatorzy, Nauczyciele, Opiekun SU, Pani Dyrektor
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
- znalezienie funduszy na realizację zadania
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
- współpraca uczniów przy realizacji zadania - sprzedaż ciast aby zdobyć fundusze na zakup poduch i elementów dekoracyjnych kącika (Farba do palet, tapeta została zakupiona z funduszu szkoły), załatwienie palet przez uczennicę, pomalowanie palet
Jolanta Podwysocka
Mentor
Informacja zwrotna
01.04.2022 19:15
0