Dzień życzliwości i praw dziecka

Działania uczniów i uczennic: "3. Organizujemy dzień integracyjny lub noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas których każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia."

Dodano: 30.03.2022

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Z pomysłem zorganizowania dnia integracyjnego wystąpili uczniowie i przedstawiciele SU do Dyrektora Szkoły. Na godzinach wychowawczych, w kole wolontariatu i zajęciach kreatywności wszyscy uczniowie odrysowali swoje dwie dłonie na kolorowych kartkach papieru, na których wpisali życzliwe słowo i dowolne prawo dziecka. Z powstałych dłoni przedstawiciele SU i wolontariusze utworzyli łańcuch życzliwości, który wił się schodami, od parteru aż na II piętro, do drzewa życzliwości, na którym znalazły się wszystkie życzliwe "łapki". W oknach, na schodach, drzwiach klasowych wisiały girlandy i łańcuchy z uśmiechniętymi buźkami. Szkolne schody udekorowane były życzliwymi słowami i prawami dziecka. W dniu życzliwości wszyscy uczniowie, nauczyciele, pracownicy szkoły i przybyli goście, przypięli do swoich ubrań uśmiechnięte buźki - w kolorze żółtym symbolizującym życzliwość i niebieskim, związanym z prawami dziecka. W szkolnej foto budce każdy życzliwy i szanujący prawa dziecka mógł zrobić sobie zdjęcie.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizację wyzwania była zaangażowana cała społeczność szkolna - uczniowie, nauczyciele, rodzice, młodsze rodzeństwo uczniów szkoły, pedagodzy, psycholog, pracownicy administracji. Wszystkie działania odbywały się pod czujnym okiem Dyrektora Szkoły. Zaangażowanie każdego przerosło nasze oczekiwania. Życzliwych dłoni było tak wiele, że mogliśmy nimi opasać całą szkołę.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Może nie uwierzycie ale nie mieliśmy większych problemów przy realizacji tego wyzwania. Wszyscy uczestnicy byli zaangażowani, kreatywni i pomysłowi. Chociaż najtrudniejszym okazało się ...... zdobycie nożyczek ;) Nie dysponowaliśmy tak dużą ilością nożyczek. Wielu uczniów pożyczało je od siebie nawzajem, wielu też miało trudności z równym wycięciem odrysowanej dłoni. Najważniejsza była wspólna zabawa i integracja całej społeczności szkolnej.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

W ramach realizacji wyzwania udało nam się zachęcić całą społeczność szkolna do realizacji tego zadania. Wszyscy uczniowie, nauczyciele, rodzice, młodsze rodzeństwo uczniów szkoły, pedagodzy, psycholog, pracownicy administracji chętnie uczestniczyli w przygotowaniu wydarzenia. Każdy chciał by jego dłoń z życzliwym słowem i prawem dziecka znalazła się na szkolnym drzewie i łańcuchu. Za największy sukces uważamy integrację całej społeczności. Dzięki realizacji wyzwania każdy uświadomił sobie, że dobre słowo jest magiczne i otwiera przestrzeń do dobrych relacji z drugim człowiekiem.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
31.03.2022 20:50

Dziękuję za relację i zamieszczone zdjęcia. Dzień życzliwości i praw dziecka w Waszej szkole był kolorowy i niezwykły. Zaangażowaliście i integrowaliście szkolną społeczność, upowszechnialiście prawa dziecka i magię dobrych słów, budując dobre relacje. Jak pisał Blaise Pascal: Dobre słowa nie kosztują dużo, a czynią wiele dobrego. Swoimi działaniami o tym przypominaliście.