Dyskusja szkolna o tym, co nas motywuje do nauki w SP82

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 31.03.2022

0

0

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Padła decyzja, aby zorganizować szkolne spotkanie na temat “Jak skutecznie i zarazem przyjemnie się uczyć?”. Zapotrzebowanie na takie spotkanie pojawiło się już podczas debaty, od której rozpoczęliśmy realizację tego programu. Zdecydowaliśmy się na taką formę, ponieważ nauczyciele zauważają, że dzieci mają lekki problem z nauką i zapamiętywaniem materiałów. Z kolei zauważamy, że uczniowie również szukają sposobów na opanowanie wiedzy i umiejętności. Chcieliśmy pomóc takim osobom i zrodził się pomysł, żeby zrealizować takie spotkanie. Pokrywało się to akurat z naszym wyzwaniem, więc postanowiliśmy to zrealizować. Dla uczniów przygotowaliśmy prezentację na podany temat i staraliśmy się jak najbardziej przybliżyć im najlepsze metody na uczenie się. Postanowiliśmy również, żeby uczniowie także zaangażowali się w przebieg tego spotkania. Poprosiliśmy ich, aby podzielili się z innymi swoimi sposobami na dobrą naukę. Wielu z nich zgodziło się, a to pomogło nam poprowadzić owocne spotkanie i pokazać uczniom, że ich pomysły są ważne, że otwartość na dzielenie się z innymi warto wcielać w życie. Chcieliśmy, aby poczuli się komfortowo oraz zobaczyli, że potrafią poradzić sobie podczas realizacji takich zadań.  


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W tym wyzwaniu postanowiliśmy “wziąć sprawy w swoje ręce”. Oczywiście, Pani Dyrektor była o wszystkim powiadomiona, lecz nie brała w tym większego udziału. Zdecydowaliśmy, że chcemy sprawdzić naszą organizacyjną siłę i przeprowadzić to sami (bez pomocy osób dorosłych). Ogłosiliśmy uczniom plany na takie spotkanie. W różnorodny sposób nagłaśnialiśmy to zadanie; ulotki, informacja na utworzonym zespole na platformie Microsoft Teams, nawet podczas dużej przerwy za pomocą megafonu staraliśmy się na boisku przyciągnąć uwagę uczniów, zapraszając do udziału w tym wydarzeniu. Wszystko to odniosło pozytywny skutek. To wyzwanie nie było trudnym wyzwaniem i sprawiło nam dużo frajdy. Postanowiliśmy zrobić małą niespodziankę uczniom, organizując między innymi wcześniej wspomnianą prezentację. Uważamy, że warto było do realizacji angażować osoby spoza naszego zespołu. 


Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Ponownie warto wspomnieć, że to wyzwanie było jednym z prostszych i nie sprawiło większego trudu. Przyjemnie jest nam organizować takie spotkania i stwierdzamy, że nie było problemów z realizacją tego wyzwania, nawet z zainteresowaniem uczniów nie było większego problemu. Specjalnie zostawiliśmy sobie prostsze wyzwania na sam koniec, aby łatwiej oraz szybciej było nam je realizować.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Już na początku realizacji tego wyzwania zrodził się dodatkowy pomysł, aby założyć szkolne social media. Całe przygotowania były bardzo ciekawe i przyszło nam do głowy, że świetnie byłoby, gdyby uczniowie na bieżąco, “od kuchni” mogli śledzić przygotowania SU do różnych wydarzeń szkolnych. Wtedy byliby bardziej chętni, by później w nich uczestniczyć, a nawet włączyć się ich organizacji. Social media dałyby możliwość przepływu informacji między samorządem a uczniami młodzieżowym sposobem. Szkoła musi nadążyć za młodzieżowymi nawykami. 


Podobało Ci się

Komentarze