Samopomoc koleżeńska.

Uczenie się i nauczanie: "4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego)."

Dodano: 31.03.2022

0

1

status:
zaakceptowana

ostatnia zmiana statusu:
2022-04-02 22:06

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Zaplanowaliśmy zorganizowanie samopomocy koleżeńskiej udzielanej młodszym uczniom przez ich starszych kolegów. Na stronie Samorządu Uczniowskiego umieściliśmy ogłoszenie zachęcające uczniów z klas VII -VIII do wzięcia udziału w samopomocy koleżeńskiej. Chętni uczniowie mają udzielać pomocy w odrabianiu prac domowych, sprawdzaniu prac już wykonanych, tłumaczeniu trudnych zagadnień, pojęć młodszym kolegom podczas zajęć świetlicowych 2 lub 3 razy w tygodniu pod opieką opiekuna grupy projektowej.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Do pomocy zgłosiło się jak dotąd 6 osób - 3 z grupy projektowej i 3 spoza grupy.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsze okazało się znalezienie odpowiednich godzin lekcyjnych, w których dzieci mogłyby prowadzić samopomoc co spowodowane jest dużą liczbą lekcji i zajęć pozalekcyjnych, w których starsze dzieci uczestniczą.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Jak na razie udało nam się przeprowadzić 3 takie zajęcia, ponieważ zaczęliśmy realizować je dopiero od 23 marca. Mamy nadzieje, że będziemy mogli prowadzić samopomoc regularnie, a chętnych będzie przybywało. Za sukces uważamy to, że zgłosili się chętni do prowadzenia takiej formy pomocy.

Galeria zdjęć

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://www.facebook.com/Samorz%C4%85d-Uczniowski-Szko%C5%82y-Podstawowej-w-Giecznie-103167955631803

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
02.04.2022 22:06

Dzień dobry,

dziękuję za sprawozdanie. To już czwarte, ponadobowiązkowe wyzwanie, które realizujecie. Przewidywaliście je w swoim planie złożonym w grudniu i "rzutem na taśmę" udało się Wam teraz je rozpocząć. To inicjatywa wciąż dość rzadko spotykana w polskich szkołach- uczniowie i uczennice pomagające kolegom i koleżankom w nauce.

Z Waszej relacji wynika, że Waszą ofertę- korepetycje koleżeńskie (pomoc przy odrabianiu prac domowych, tłumaczenie trudnych zagadnień, pojęć) wykonują starsi uczniowie dwa razy w tygodniu w ramach zajęć świetlicowych. Członkowie Waszego zespół nie są przy tym jedynymi wykonawcami, koordynują także pracę kilku uczniów spoza grupy projektowej,

Gratuluję Wam pomysłu i życzę sukcesu w jego realizacji, która- jak się domyślam- dopiero się rozkręca. Dziękuję za fotki pokazujące sceny z edukacyjnego spotkania. Akceptuję Wasz raport.