Tablica potrzeb i zainteresowań uczniów

  • WYBITNA RELACJA

Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."

Dodano: 31.03.2022

1

Galeria zdjęć

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Do zdiagnozowania potrzeb i zainteresowań uczniów wykorzystaliśmy jedną z naszych szkolnych gazetek ściennych. Uznaliśmy, że tak dotrzemy do wszystkich uczniów i będzie to sposób, jakiego jeszcze nie wykorzystaliśmy. Na gazetce umieściliśmy wielki tytuł tego wyzwania i podzieliliśmy ją na trzy części: potrzeby, zdolności i zainteresowania naszych uczniów. Pod każdym z haseł znalazły się pytania pomocnicze oraz karteczki, które można zdjąć , wypisać i odwiesić na tablicę. do tego napisaliśmy również instrukcję obsługi. Aby upublicznić nasze działanie i zachęcić młodzież do wypowiedzi, zrobiliśmy plakat reklamujący tablicę, który pojawił się na innych gazetkach w szkole i na naszym Facebooku oraz daliśmy ogłoszenie w Radiowęźle. Efekt był zadziwiający, gdyż sporo osób podchodziło i zamieszczało swoje wpisy. Czytaliśmy je na bieżąco i trochę segregowaliśmy, gdyż nie wszyscy zrozumieli zadanie. Na koniec wszystkie karteczki zostały zdjęte i podsumowane. Wpisy są bardzo różne, począwszy od zapotrzebowania na rzeczy w szkole typu więcej ławeczek na patio, rolety aż po mydło w toaletach, a skończywszy na ciekawych zainteresowaniach. Natomiast brakuje nam tutaj powtórzeń. Podsumowaliśmy naszą tablicę, chociaż było to bardzo trudne. Oto co zrobiliśmy: 1. Zgłosiliśmy do pani Dyrektor zapotrzebowanie na różne przedmioty, 2. Poprosiliśmy o zgodę na zorganizowanie kółka artystycznego, gdzie będziemy mogli pracować z uzdolnionymi kolegami, robić razem np. dekoracje w szkole, organizować występy, może jakieś wystawy.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Zaangażowani byli uczniowie pracujący w samorządzie.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Podsumowanie naszego działania, wyciągnięcie wniosków i zaplanowanie działań. Informacje, które znalazły się na tablicy były tak różne, że trudno było znaleźć pomysł na realizację tak wielu potrzeb i wyjście naprzeciw zainteresowaniom.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Sukcesem jest z pewnością zainteresowanie uczniów tą tablicą, sporo wpisów i komentarzy.

Inne pliki związane z realizacją wyzwania
Inne pliki związane z realizacją wyzwania
Linki związane z realizacją wyzwania:
https://www.facebook.com/ZespolSzkolLicealnychIEkonomicznychNr1WWarszawie/photos/a.142567899229396/2183778708441628/

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
20.04.2022 10:19

Dzień dobry,

Dziękuję za opublikowanie sprawozdania i przepraszam za zwłokę w jego komentowaniu. O powodach pisałem w mailu do Pani Opiekunki.

Raport jest kompletny, tzn, zawiera wszelkie dane, wymagane w świetle kryteriów zapisanych w naszym Przewodniku.

Wybraliście metodę inną, niż opatrzona już do bólu ankieta- pomysłowo
wykorzystaliście jedną ze szkolnych gazetek ściennych, co ilustrują dołączone przez Was materiały i zdjęcia. W Waszym badaniu pytacie uczniów i uczennice Waszej szkoły o potrzeby, zdolności i zainteresowania. Bardzo starannie i kreatywnie przemyśleliście sposób udzielania odpowiedzi: "pod każdym z haseł znalazły się pytania pomocnicze oraz karteczki, które można zdjąć, wypisać i odwiesić na tablicę. do tego napisaliśmy również instrukcję obsługi".

Wiele trudu sobie zadaliście, by wiadomość o Waszym badaniu dotarła do wszystkich zainteresowanych: "zrobiliśmy plakat reklamujący tablicę, który pojawił się na innych gazetkach w szkole i na naszym Facebooku oraz daliśmy ogłoszenie w Radiowęźle. Plakat ("Tablica Potrzeb i Zainteresowań"- plik pdf) jest estetyczny i zawiera przejrzystą informację. Nic wiec dziwnego, że odzew ze strony kolegów i koleżanek był imponujący. Mimo Waszych wysiłków, pewna część respondentów niewłaściwie zrozumiała, o co jest pytana. Dlaczego? Trudno to określić, być może była to dla wielu osób pierwsza taka sytuacja, kiedy wprost pytano je w szkole o te kwestie. Na pewno nie umniejsza to Waszego sukcesu.

Z radością i szacunkiem przeczytałem, że zrobiliście wszystko, co się dało, by uporządkowane dane z Tablicy trafiły do pani Dyrektor wraz z pomysłami, co przydałoby się w szkole uruchomić, by lepiej dopasować jej ofertę do potrzeb i zainteresowań młodych ludzi. Miejmy nadzieję, że coś dobrego z tego wyniknie.

Doceniając pomysłowość, kreatywność i wysiłek włożony w podjęte przez Was działania wyróżniam sprawozdanie. Gratuluję przy okazji certyfikatu z wyróżnieniem- jest to czwarte zrealizowane przez Was wyzwanie.

Z pozdrowieniami

Janusz Żmijski