,,Drzewo dobra i zmian"

Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."

Dodano: 31.03.2022

0

Galeria zdjęć

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Drzewo dobra i zmian było naszym pomysłem na zadanie społeczności szkolnej pytania w innej formie niż ankieta. Nie było to przymusowe, lecz dobrowolne oraz anonimowe. Każdy uczeń miał prawo się wypowiedzieć, ale nie musiał. Przy prowizorycznym drzewie stanął kosz, do którego można było wrzucać listy, niczym jabłka. Ku naszemu zaskoczeniu do kosza wrzucono aż 432 listy. Wypowiedzi pełne treści, w większości mądrych i fajnych pomysłów uczniów. Nasze drzewo wykonane zostało w bardzo prosty sposób- wykonaliśmy jego szkic na tablicy szkolnej na bristolu, a potem pokolorowaliśmy farbami z brokatem. Na tablicy obok wyjaśniliśmy zasady naszego badania. Rozesłaliśmy też dziennikiem elektronicznym wiadomość do wszystkich uczniów i nauczycieli naszej szkoły o ,,drzewie dobra i zmian". Zamieszczenie tablic z drzewem i kosza na środku korytarza było świetnym pomysłem, bo nie dało się koło niego nie przejść obojętnie. Wszyscy zatrzymywali się i czytali, co to jest i o co chodzi. Po zakończonym badaniu zebraliśmy wszystkie odpowiedzi, policzyliśmy je i opracowaliśmy wyniki. W klasach młodszych byliśmy osobiście i z każdą klasa 0-3 przeprowadziliśmy wywiad. Stworzyliśmy dokument w prezentacji multimedialnej, który przedstawimy nauczycielom na najbliższej Radzie Pedagogicznej oraz rodzicom na spotkaniu Rady Rodziców.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W projekt zaangażowani byliśmy tylko my.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsze było zliczyć i opracować wyniki. Zajęło nam to dwa popołudnia i wieczory. Uczniowie swoje propozycje pisali bardzo niewyraźnie, czasem na podartych małych karteczkach. Zdarzyło się też kilka nieprzychylnych opinii na temat nauczycieli. Postanowiliśmy tego nie umieszczać, ale pokazaliśmy te wpisy pani pedagog i dyrektor szkoły.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Sukcesem było to, że uczniom wszystkich klas taka forma wypowiedzi bardzo się spodobała. Podchodzili do drzewa, czytali zasady, wyciągali kartki z plecaka i natychmiast tworzyli własne wypowiedzi. Niektórzy pytali, czy można wypowiedzieć się więcej niż raz. Akcja ta odbiła się też dużym echem wśród nauczycieli. Pomysł ten podobał się wszystkim. Sukcesem było również to, że udało nam się te wyniki opracować, co było bardzo czasochłonne.

 

Inne pliki związane z realizacją wyzwania
Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze