Badanie: ,,Co nas motywuje do nauki?"
Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-12 15:38
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Po okresie zdalnego nauczania oceny naszych koleżanek i kolegów znacząco spadły w dół. Sprawdziany pisane samodzielnie w szkole bez korzystania z pomocy rodziców i Internetu w telefonie nie przyniosły już tak spektakularnych efektów. Nauczyciele i rodzice byli tym zmartwieni. W związku z tym, postanowiliśmy, że pomożemy odkryć naszym koleżankom i kolegom, co tak naprawdę motywuje ich do nauki. Poprosiliśmy wychowawców, aby przeprowadzili lekcję wychowawczą na ten temat. Mogła się ona odbyć w dogodniej dla nauczyciela formie. Jedni robili burzę mózgów, inni dyskusję, czy mapę myśli. Wszystkie klasy otrzymały od nas dokument do wypełnienia z trzema termometrami. Jeden z nich był zielony- tam należało wpisać trzy najczęstsze odpowiedzi (co nas motywuje do nauki), drugi czerwony- gdzie należało wpisać trzy propozycje, co nas najbardziej zniechęca/demotywuje do nauki i trzeci żółty- co jest dla nas obojętne w procesie nauczania (również trzy propozycje). Kiedy otrzymaliśmy z powrotem wypełnione dokumenty z termometrami, to opracowaliśmy wyniki w programie excel i wykonaliśmy prezentacje multimedialną, którą chcemy przedstawić nauczycielom na Radzie Pedagogicznej i rodzicom na spotkaniu Rady Rodziców. Wychowawcy klas 4-8 poprosili nas, czy mogą tą prezentację przedstawić uczniom na godzinach wychowawczych oraz rodzicom na zebraniach. Zgodziliśmy się na ten pomysł.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację projektu zaangażowani byliśmy tylko my.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejsze było opracowanie wyników.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Sukcesem był bardzo pozytywny oddźwięk ze strony uczniów, nauczycieli i rodziców. Uczniowie ucieszyli się, że wreszcie ktoś się ich o to pyta. Nauczyciele, że w tak pomysłowy sposób można uzyskać od uczniów szczere odpowiedzi. Dyrekcja szkoły też była bardzo zaciekawiona wynikami tej niecodziennej ankiety.
Inne pliki związane z realizacją wyzwania
- termometr-o-roznych-stopniach-temperatury-odbicie-emocji-nastroju-lub-glosowania-konstrukcja-plaska-158151780_d506.jpg
- whatsapp-image-2022-03-30-at-200951_df7a.jpg
- whatsapp-image-2022-03-30-at-200912_e7fa.jpg
- whatsapp-image-2022-03-30-at-200931_efbb.jpg