Pogotowie naukowe
Uczenie się i nauczanie: "4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-01 18:32
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Pandemia zakłóciła szkolną rutynę, życie dzieci i młodzieży, ingerując w pełnione role – ucznia, kolegi i koleżanki. Mimo różnorodnych technik przekazu, mimo starań nauczycieli nauczanie zdalne nie przyniosło dobrych efektów. Od naszych kolegów i koleżanek wiemy, że mają duże zaległości w nauce. Wiemy też, że nie każdego stać na korepetycje. Dlatego w naszej głowie zrodził się pomysł Pogotowia Naukowego. Podczas zebrań samorządów klasowych ogłosiliśmy naszą akcję. Zgłosiło się wielu uczniów, którzy chcieli udzielać koleżeńskich korepetycji z różnych przedmiotów. Pogotowie naukowe utworzone zostało na Platformie Teams. Nie mogliśmy tego zrobić stacjonarnie z dwóch powodów. Pierwszy to taki, że nasza szkoła jest bardzo liczna, zajęcia trwają do późnych godzin popołudniowych i nie mielibyśmy sali na zajęcia. Drugi powód to prośby uczniów, którzy chcieli skorzystać z pomocy. Wstydzili się spotkać oko w oko ze swoim korepetytorem. Dzieci drogą mailową ustalają między sobą termin spotkania. Podczas zajęć uczniowie rozwiązują prace domowe, wyjaśniają bieżący materiał, nadrabiają zaległości.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W wyzwanie oprócz kilku osób z naszego zespołu zaangażowani są uczniowie z klas 7- 8. Nad całą akcją czuwają nauczyciele, opiekunowie projektu. W sumie nad wyzwaniem pracuje 20 osób ze społeczności naszej szkoły.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejszym zadaniem było nakłonić naszych kolegów i koleżanki do skorzystania z pomocy Pogotowia. Bali się, że zostaną wyśmiani, że będą wytykani palcami, że wyda się przed innymi, Zapewniliśmy ich o anonimowości i zauważyliśmy duże zainteresowanie wśród uczniów i liczne korzystanie z tej formy pomocy.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Dzięki wsparciu opiekunów, rzetelności kolegów i koleżanek udało nam się stworzyć pomoc koleżeńską. Jesteśmy dumni, że mimo zahamowań, wstydu udało nam się nakłonić uczniów do skorzystania z pomocy. Sukcesem niewątpliwie jest ogromne zainteresowanie i częste korzystanie naszych uczniów z tej metody pomocy.
Jolanta Podwysocka
Mentor
Informacja zwrotna
01.04.2022 18:32
0