Samopomoc koleżeńska
Uczenie się i nauczanie: "4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-13 09:47
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Samopomoc koleżeńska w naszej szkole polega na rozwijaniu umiejętności młodszych dzieci przez młodzież ze starszych klas. Uczniowie po zakończonych lekcjach przechodzą na świetlicę w której czekają dzieci na autobus. Przez ten czas młodzież pomaga im w odrabianiu lekcji oraz w nauce do danego przedmiotu. Nie tracąc czasu dzieci spędzają produktywnie czas na nabywanie wiedzy. Dzięki temu poprawiły się wyniki w nauce. Młodzież wykazała się swoim koleżeńskim wsparciem i swoją wiedzą. Dzięki temu projektowi nie tylko starsza młodzież przypomniała sobie wiele informacji ale również poprawiły się relacje między uczniami. (poinformowano o tym uczniów poprzez ogłoszenia przed szkołą oraz przez panią Dyrerkor na apelu)
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Z poza zespołu projektowego uczestniczyli również nauczyciele oraz opiekunowie świetlicy. Jednak głównym wsparciem uczniów była młodzież która pomagała.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejszym przeciwnikiem naszej inicjatywy była mała ilość czasu do odjazdu autobusu. Czynnikiem ograniczającym nasze możliwości u niektórych było niewystarczająca wiedza .Jednakże chęci pomocy było zdecydowanie większe i nie zaburzyły naszej inwencji.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Za sukces uważamy wzrost zainteresowania nauką dzieci i przyrost ich wiedzy. Sądzimy iż ich stosunek do młodzieży starszej zmienił się diametralnie. Myślimy, że bardziej pozytywnie. niż negatywnie.