Loteria fantowa na Mikołajki/ Planujemy Tydzień Unii Europejskiej

Działania uczniów i uczennic: "3. Organizujemy dzień integracyjny lub noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas których każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia."

Dodano: 01.04.2022

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Na jedno ze spotkań naszego zespołu zaprosiliśmy przewodniczących klas 4-8 w celu przedyskutowania jakie mamy pomysły na naszą integrację z okazji Mikołajek. Uznaliśmy, że fajnym pomysłem będzie loteria fantowa. Pomysł wszystkim przypadł do gustu, a gdy przedstawiliśmy pomysł naszej Pani Dyrektor spotkał się on z jej aprobatą. Ustaliliśmy wspólnie, że zebrane pieniążki przekażemy na leczenie chorego chłopca z naszego regionu Eryka. Realizacja tego wyzwania wymagała od nas dużego zaangażowania, pracochłonnych przygotowań, ale była dla nas czystą przyjemnością. Ustaliliśmy, że każda klasa będzie odpowiedzialna za przyniesienie przedmiotów na loterię. Samorząd uczniowski zajął się pakowaniem drobiazgów. Już sama praca nad przygotowaniem tego wydarzenia była dla nas świetną integracją, a także nauką negocjacji i wypracowywania kompromisów. 

Przez 2 tygodnie zbieraliśmy przedmioty przeznaczone na loterię. Wszystkich poinformowaliśmy o tym wydarzeniu oraz o celu na jaki przeznaczymy zebrane fundusze. Plakat zawiesiliśmy na tablicy informacyjnej oraz wiadomość została wysłana na dzienniku przez przewodniczącą SU. 


A co mamy w dalszych planach?

Długo zastanawialiśmy się jaką wybrać datę na rozpoczęcie naszego tygodnia Unii Europejskiej. Zaplanowaliśmy na początku datę realizacji wyzwania na marzec - kwiecień jednak większość osób w Samorządzie Uczniowskie jest w klasie 8 i na marzec przypadało im dużo konkursów przedmiotowych, a w kwietniu mają przygotowania do próbnych egzaminów dodatkowo jest to miesiąc, w którym przypada Wielkanoc i mamy zaplanowany już kiermasz wielkanocny do przeprowadzenia. Uznaliśmy, że nie damy rady teraz tego zrobić i musimy przełożyć realizację naszego wyzwania na maj.

Ustaliliśmy, że dobrym pomysłem będzie data 9 maja, gdyż na tę datę przypada Dzień Unii Europejskiej.

Pomysł realizacji tygodnia Unii Europejskiej został przedstawiony społeczności szkolnej już w październiku i spotkał się z ogromną aprobatą. Udział zadeklarowały:

klasa 1, klasa 2 i 3, klasa 4 i 5, klasa 6 i 7 i klasa 8. Utworzy się więc 5 zespołów, każdy zespół wybierze jedno z państw UE (każdy zespół musi mieć inne państwo).

CELE:

1. Poznanie państw leżących w Europie i należących do Unii Europejskiej.

2. Przybliżenie kultury , tradycji, zwyczajów państw europejskich.

3. Zachęcanie uczniów do poszerzania swojej wiedzy o Europie.

4. Kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł.

5. Kształcenie umiejętności współpracy w grupie.

6. Integracja zespołów klasowych biorących udział w przedsięwzięciu.


Organizując Tydzień UE Samorząd Uczniowski pragnie, aby uczniowie poznali barwy narodowe wylosowanych przez siebie krajów członkowskich, aby nauczyli się podstawowych zwrotów w danym języku, aby poznali zabytki, zwyczaje oraz kuchnię poszczególnych państw Unii.


Nie robiliśmy nigdy takiego tygodnia więc mamy wiele obaw co do organizacji,ale na chwilę obecną nasz plan jest następujący:

każda klasa danego dnia zamienia korytarz szkoły w swoje wylosowane Państwo, rozwiesza flagi, plakaty o tematyce swojego kraju, po rozmowie z Panią Dyrektor uda się skrócić lekcje, aby wygospodarować czas na zaprezentowanie prezentacji przez uczniów o swoim państwie i zademonstrowanie potraw swojego państwa. Nasza społeczność jest niewielka więc mamy nadzieję, że uda się przygotować potrawy (we współpracy z rodzicami) również dla całej społeczności,a nie tylko dla tych którzy wylosowali dane Państwo.


SU odbędzie w najbliższym czasie rozmowę z przewodniczącymi klas i zostaną ustalone państwa dla danego zespołu. Po 2 tygodniach odbędzie się kolejne spotkanie, na którym przewodniczący zademonstrują co udało się już wykonać. Nad wszystkim będą czuwać oczywiście wychowawcy klas. Nauczyciele zadeklarowali wykonywanie plakatów na godzinie wychowawczej.


Mamy nadzieję, że sprostamy naszym planom i uda się wszystko zrealizować zgodnie z założeniami. Liczymy na świetną zabawę połączoną z ogromną dawką wiedzy oraz integrację naszej społeczności.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Loteria fantowa na Mikołajki: Poza naszym zespołem projektowym w realizację wyzwania zaangażowani byli wszyscy uczniowie klas 4-8 w naszej szkole oraz Szkolne Koło Wolontariatu. 



Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Loteria fantowa na Mikołajki: Nie lada wyzwaniem było wspólnie spotkać się w jednym miejscu o jednym czasie z przedstawicielami klas, aby omówić szczegóły naszych działań i zebrać wszystko w całość. Ogólnie projekt wymagał od nas dużego ogromu czasu podczas pakowania zebranych przedmiotów bo było ich bardzo dużo. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Loteria fantowa na Mikołajki:Według nas największym sukcesem jest zaangażowanie uczniów wszystkich klas do realizacji tego wyzwania. Od początku do końca to była nasza wspólna inicjatywa. Zaczynając od pomysłu, poprzez planowanie działań aż po ich realizację. Mieliśmy możliwość wykazać się wieloma umiejętnościami, przede wszystkim organizacyjnymi i umiejętnością współpracy. Był to naprawdę super dzień! Jednym słowem udało nam się zintegrowaliście całą szkołę dzięki czemu zebraliśmy 430zł i kwotę przekazaliśmy na leczenie Eryka.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
05.04.2022 16:57

Dziękuję bardzo za naniesienie poprawek.
Widze, że lubicie się madrze integrować i to na różne sposoby, a przy okazji wiele się dowiadujecie o sobie i o innych.
Wasz chory kolega na pewno poczuł Wasze wsparcie i chwała Wam za to.
Trzymam kciuki za kol3jną integracje - majową. Myślę, że to będzie piekny dzień dla całej Waszej społeczności
Moc serdeczności
Lidia Pasich