Diagnoza dotycząca zmian w naszej szkole.

Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."

Dodano: 08.04.2022

0

0

Galeria zdjęć

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Na jednym z naszych cotygodniowych spotkań ułożyliśmy pierwotny plan wyglądu arkuszy użytych do wyzwania. Ustaliliśmy spotkanie u dyrektora, na którym przedstawiliśmy nasz plan i ustaliliśmy dalsze działania. Następnego dnia mieliśmy dostarczyć dobrze sformatowany plik. Panie sekretarki wydrukowały nam odpowiednią ilość, więc byliśmy gotowi do działania. Niestety przez rekolekcje i inne wydarzenia u nas w szkole, przesunęło się to mocno w czasie. W uprzednio ustalony dzień, przeszliśmy po wybranych klasach 4-8, przeprowadzając diagnozę. Gdy już otrzymaliśmy wypełnione arkusze, podzieliliśmy je klasami między siebie do opracowania i, gdy wszyscy już sprawdzili swoje klasy, podzieliliśmy się wynikami. Odpowiedzi starszych uczniów znacznie różniły się od tych młodszych, lecz było też wiele powtarzających się - szafki w szkole czy automaty z jedzeniem i piciem. Dowiedzieliśmy się też o szerzącej się między naszymi rówieśnikami dyskryminacji z powodu wyglądu i płci oraz o niesprawiedliwym traktowaniu przez niektórych nauczycieli.




Teraz pozostało nam tylko skonsultowanie naszych wyników z dyrektorem szkoły(co zamierzamy zrobić po świętach) i wypełnienie próśb naszych uczniów.


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Spoza zespołu projektowego, w realizację wyzwania mocno zaangażowany był, jak zwykle, dyrektor naszej szkoły, który pomógł nam w organizacji, a także zapewnił druk. Dużo pomocy otrzymaliśmy także od nauczycieli, którzy byli w stanie poświęcić parę minut lekcji, żebyśmy mogli przeprowadzić ankietę. Oczywiście nie możemy zapomnieć o uczniach, którzy poświęcili czas lekcji na szczere wypełnienie diagnozy.



Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Nie było łatwe zmotywowanie uczniów do udzielenie poważnych odpowiedzi, a nas do sprawnego działania. O ile ułożenie diagnozy poszło nam bardzo sprawnie, to przeprowadzenie jej mocno przesunęło się nam w czasie przez wiele spraw szkolnych i osobistych, lecz przez motywacje do ukończenia tego wyzwania przeprowadziliśmy je ekspresowo, gdy tylko znaleźliśmy na to czas, poświęcając kilka lekcji. Na nasze szczęście uczniowie okazali się wyrozumiali i spodobał im się ten pomysł, więc bardzo chętnie przystąpili do odpowiadania na pytania zawarte w diagnozie, często wypełniając ją aż po brzegi.


Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

W szczególności kolejne wyjście poza bariery komfortu i nawiązanie współpracy z rówieśnikami. Także ekspresowe tempo działania przez goniące nas terminy.

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze