Swobodne rozmowy korytarzowe na temat szkolnej demokracji, czyli biegniemy ku zmianom!

Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"

Dodano: 30.11.2021

0

2

Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zgadzam się
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zgadzam się
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie wiem
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zgadzam się
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Nie wiem
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W naszej szkole poprawy wymaga: Równe prawo do kandydowania wszystkich uczniów. Z tego powodu chcielibyśmy krok po kroku, powoli, ale skutecznie przekonywać do tego rozwiązania dyrektora i nauczycieli. Aktualnie udało się: W tym roku szkolnym, w dniu 11.10.21 r. zorganizowaliśmy wybory z całych sił starając się naprawić błędy z poprzednich lat, takie jak: 1. nieświadomość klas 1-3 dotycząca wyborów ich sensu i celu, nieznajomość kandydatów; 2. Sugestia, że kandydat nie powinien być z klasy 8, aby mógł się skoncentrować na egzaminie. 3. Słaba kampania wyborcza. 4. Do korekty w kolejnym roku szkolnym 2021/2022 pozostaje zniesienie w naszym regulaminie informacji, że kandydat musi mieć poparcie wychowawcy nie udało się to w tym roku.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Nie wiem
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zgadzam się
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W naszej szkole poprawy wymaga: Realizowanie przedsięwzięć z tymi samymi, sprawdzonymi osobami. Największymi aktywistami, bez dania szansy mniej odważnym. Chcielibyśmy zadbać o to, żeby każdy uczeń czuł się ważny i potrzebny we współorganizowaniu jakiegoś wydarzenia. Decydujemy się na organizację :Dnia Edukacji Narodowej pod hasłem "Razem lepiej" oraz Narodowego Święta Niepodległości przygotowanego przez uczniów klas 1-8, w tym przedszkola.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam się
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W obszarze Komunikacja i media poprawy wymagają tematyczne gazetki szkolne, które nie są na bieżąco aktualizowane. Zdarza się, że są one niszczone poprzez wyciąganie szpilek, dorysowywanie szczegółów i przez to nie są dla uczniów wiarygodnym źródłem informacji. Decydujemy się na to, aby nowym narzędziem komunikacji był szkolny Radiowęzeł, którego obsługa wymaga przeszkolenia, a użytkowanie pomysłu co do prowadzenia audycji. Aktualnie nie udało się w sposób ciągły przeprowadzić żadnego projektu. Spróbujemy w II semestrze roku szkolnego 2021/2022 kampanię Radiowęzeł na przerwach śniadaniowych. Drugim programem naprawczym będzie akcja #nie niszcz!
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie wiem
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie wiem
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W tym obszarze poprawy wymaga sposób debatowania o problemach. Często oddzielnie rodzice - dyrekcja, dyrekcja - uczniowie. Dlatego zdecydowaliśmy się zaprosić na specjalne zebranie dyrekcję, rodziców i uczniów. #razemlepiej
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zgadzam się
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Zgadzam się
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam się
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Kampania dotycząca motywacji do nauki oraz zasad oceniania w naszej szkole. W tym rozbudzanie pasji i inspirowanie do realizacji marzeń. Chciałybyśmy dowiedzieć się, jak znaleźć w sobie motywację do działania, jak usłyszeć swój wewnętrzny głos - zrozumieć siebie. Sprawić, aby czas spędzany w szkole, był możliwie jak najbardziej efektywny. Zależy nam na funkcjonalnym wykorzystaniu godzin nauki w szkole, by zminimalizować czas nauki w domu. Ważnym aspektem będzie też poznanie technik uczenia się i tworzenia notatek.

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
06.03.2022 20:14

Witajcie. Akceptuję Wam Diagnozę.
Pamiętajcie tylko, że w kwestii Wyborów, każdy uczeń ma prawo kandydować do SU, nawet ten z klasy 8.
Rozumiem, że dbacie o jego przygotowanie do egzaminów, jednak to jest wybór tej konkretnej osoby.
Przyjmuję do wiadomości, że słowo "Sugestia" nie definiuje braku możliwości, a jest jedynie wyrazem troski.
Z niecierpliwością czekam na dalsze działania.
Pozdrawiam / Aneta Lewczuk