Pogadanki wyborcze w klasach 1-3
Wybory i kwestie formalne: "3. Starsi uczniowie lub przedstawiciele władz SU organizują zajęcia na temat wyborów dla swoich młodszych kolegów."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-04 00:56
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Naszym celem był świadomy udział uczniów klas 1-3 w wyborach. Najpierw zorganizowałyśmy wewnętrzne zebranie i ustaliłyśmy, które treści są istotne do przekazania - uwzględniłyśmy wyjaśnienie pojęcia samorządu uczniowskiego oraz regulaminu samorządu. Następnie pani Urbaniak w porozumieniu z wychowawcami klas 1-3 zaplanowała terminy warsztatów. Pracowałyśmy w trzech zespołach dwuosobowych, każdy duet przeprowadzał pogadanki w dwóch klasach.
Warsztaty przebiegały według następującego planu:
- Każdy uczeń należy do samorządu uczniowskiego.
- Czy wiesz, czym jest regulamin samorządu?
- Co to są wybory i po co się je organizuje.
- Przedstawienie kandydatów. Wspólny spacer do tablicy wyborczej i omówienie plakatów wyborczych kandydatów.
- Omówienie wyglądu karty wyborczej i zasad głosowania.
- Stworzenie plakatu pt. wszyscy jesteśmy samorządem uczniowskim.
Bezpośrednio przed wyborami, w ramach uzupełnienia pogadanek wyborczy w każdej klasie 1-3 pojawili się kandydaci do samorządu uczniowskiego, aby się przywitać i przedstawić oraz zaprosić uczniów na debatę wyborczą.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
W realizację zadania zaangażowane były wychowawczynie klas 1-3, które nastawiły uczniów pozytywnie do samorządowych warsztatów. Zadbały o wspaniałą atmosferę oraz przekazały nam pozytywną informację zwrotną dotyczącą przebiegu wydarzenia. Wspierały nas także uśmiechem, pomagały dzieciom nam zaufać i nabrać odwagi do pracy z nami.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
Najtrudniejsze było pokonanie strachu przed wystąpieniem publicznym. Obawiałyśmy się, że nie zainteresujemy maluchów, że będzie nudno, ponieważ temat ciężki.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:
Bezpośrednio po przeprowadzeniu pogadanek w klasie podzieliłyśmy się z p . Urbaniak swoją radością z powodu odczucia dobrze przeprowadzonych warsztatów. Marzymy o kolejnych działaniach tego typu. Poczułyśmy cudowną energię pracy z ludźmi, miałyśmy ochotę kandydować do samorządu. Chętnie powtórzymy takie warsztaty, było naprawdę wspaniale. To przyjemne doświadczenie bardzo.
Aneta Lewczuk
Mentor
Informacja zwrotna
04.04.2022 00:56
0
Akceptuję relację, gdzie starsi uczniowie organizują zajęcia, na temat wyborów, dla swoich młodszych kolegów, z klas 1-3.
Po pierwsze gratuluję wyboru tej grupy wiekowej. Maluchy często nie wiedzą czym są wybory, że wybieramy kandydata, a nie koleżankę-kolegę lub często są pomijani całkowicie w tej kwestii.
Gratuluję, że zajęcia prowadziliście samodzielnie, gdzie wychowawcy klas młodszych zadbali jedynie o atmosferę spotkania – zgodność z przewodnikiem szkoły demokracji.
Widać, że przygotowaliście się do zajęć, bowiem były przeprowadzone z dużą dokładnością. Nie tylko wyjaśniliście czym jest samorząd uczniowski i do czego służy. Opowiedzieliście również o celu wyborów, przedstawiliście kandydatów, omówiliście karty wyborcze. To pełny pakiet działań, który zakończony został stworzeniem plakatu „Wszyscy jesteśmy samorządem uczniowskim. Imponujące.
To co jeszcze mnie ujęło, to pojawienie się kandydatów w klasach młodszych, tuż przed wyborami i ich wspólne rozmowy z maluchami.
Z całego opisu, przebija przekonanie jak mocno zależało Wam na świadomości młodszych kolegów w kwestii demokratycznych wyborów. To jak się przejmowaliście, aby zajęcia nie były nudne.
Fakt, jak się cieszyliście z odbioru zajęć przez maluchy, przełożył się na energię do pracy w zespole.
To wszystko sprawia, że relację czyta się z dużym zainteresowaniem. Czuję Wasze podekscytowanie i radość z przeprowadzonych zajęć.
Z tego powodu z satysfakcją wyróżniam tę relację.
Pozdrawiam / Aneta Lewczuk