Debata, czyli warto rozmawiać
Wybory i kwestie formalne: "2. Organizujemy debatę wyborczą pomiędzy kandydatami i kandydatkami w szkole."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-04 01:03
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Debata miała formę swobodnej rozmowy. Po krótkim wstępie wygłoszonym przez nauczycieli prowadzących, kandydaci opowiedzieli o sobie, także o marzeniach i pasjach oraz planach na czas bycia przewodniczącym. Następnie przyszedł czas na pytania z sali, które początkowo były bardzo stresujące dla kandydatów. Dzięki temu, że zadbaliśmy o miłą atmosferę w miarę upływu czasu kandydaci nabierali coraz większej swobody wypowiedzi. Szczególną sympatia wśród uczniów cieszył się najmłodszych kandydat z klasy IV, który ujął nas swoją naturalnością i odwagą, a także tym jak swobodnie opowiadał o sobie. Kilku kandydatów wydawało się nie mieć sprecyzowanych planów samorządowych, a ich obecność w wyborach świadczyła bardziej o ich odwadze i dobrych chęciach, niż konkretnym pomyśle. Zwróciłyśmy także uwagę na kandydatkę z klasy ósmej, w której wypowiedziach widoczne było doświadczenie wielu lat w szkole.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
Wychowawcy klas. Rolą wychowawców klas było kibicowanie, dodawanie otuchy, motywowanie kandydatów ze swoich klas. Podeszli z szacunkiem do często pierwszej debaty w życiu ich wychowanków. Swoją obecnością starali się także pokazać, jak ważne jest to wydarzenie. To wychowawcy jako pierwsi na godzinie wychowawczej pomagają nam np. podjąć decyzję o kandydowaniu czy innej aktywności, a potem to im zawdzięczamy wiarę w nasze siły i możliwości. Taka debata brzmiała naprawdę bardzo poważnie, kandydaci bali się jej, my jako reprezentantki samorządu bałyśmy się ciszy, braku pytań z sali. Na wychowawców zawsze można w takich sytuacjach liczyć.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
Najtrudniejsze w realizacji wyzwania było nadanie właściwej rangi debacie, zasadnej powagi. Trudne było także zaplanowanie całego scenariusza przebiegu wydarzenia. Problemem były także wymogi pandemiczne dotyczące liczby uczestników i innych wymogów bezpieczeństwa. Ułożenie pytań takich na wszelki wypadek, gdyby nie było głosów z sali oraz takie pogodne prowadzenie debaty, tworzenie miłej atmosfery do rozmowy.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:
Sukcesem było żywe zainteresowanie rozmową z kandydatami, pytania z sali.
Przykłady pytań:
1. Czy masz doświadczenie w pracy w samorządzie?
2. Dlaczego postanowiłeś/postanowiłaś kandydować, co wpłynęło na Twoją decyzję?
3. Które cechy Twojego charakteru mogą wpłynąć na to, że będziesz dobrym przewodniczącym/przewodniczącą?
4. Jakie są Twoje zainteresowania, marzenia i pasje. Opowiedz coś o sobie, żebyśmy mogli bliżej Cię poznać.
5. Co zrobisz, kiedy wygrasz wybory? Pytanie dotyczy ciekawej akcji samorządowej.
6. Dokończ zdanie: Najbardziej w szkole chciałbym/chciałabym zmienić………
7. Dlaczego mamy głosować właśnie na Ciebie? Co Cię wyróżnia spośród innych kandydatów?
8. Czy w szkole zdarzyło Ci się zainicjować jakąś akcję? Zbiórkę dla zwierząt albo np. Dzień Krawata?
Podsumowując nasi kandydaci mieli talenty sportowe, ale także organizacyjne. Doceniliśmy ich odwagę, charyzmę i chęć ulepszenia szkolnego życia.
Czekamy na obiecane czerwone skrzyneczki w szkole i dodatkowe zajęcia do trenowania koszykówki.
Aneta Lewczuk
Mentor
Informacja zwrotna
04.04.2022 01:03
0
To Wasza druga relacja w ramach wyzwania Wybory i kwestie formalne.
Do realizacji wyzwań zaliczyłam relację gdzie starsi uczniowie organizują zajęcia, na temat wyborów, dla swoich młodszych kolegów, z klas 1-3.
Muszę przyznać, że ta relacja napisana jest bardzo ładnie i profesjonalnie. Zaakceptuję ją, skoro nie możecie jej usunąć.
Pozdrawiam / Aneta Lewczuk
Ewelina Urbaniak
huhuhu
04.04.2022 13:18
0
@Aneta Lewczuk
:)Szkoła Podstawowa nr 23 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu