Debata, czyli warto rozmawiać

Wybory i kwestie formalne: "2. Organizujemy debatę wyborczą pomiędzy kandydatami i kandydatkami w szkole."

Dodano: 02.12.2021

0

3

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Debata miała formę swobodnej rozmowy. Po krótkim wstępie wygłoszonym przez nauczycieli prowadzących, kandydaci opowiedzieli o sobie, także o marzeniach i pasjach oraz planach na czas bycia przewodniczącym. Następnie przyszedł czas na pytania z sali, które początkowo były bardzo stresujące dla kandydatów. Dzięki temu, że zadbaliśmy o miłą atmosferę w miarę upływu czasu kandydaci nabierali coraz większej swobody wypowiedzi. Szczególną sympatia wśród uczniów cieszył się najmłodszych kandydat z klasy IV, który ujął nas swoją naturalnością i odwagą, a także tym jak swobodnie opowiadał o sobie. Kilku kandydatów wydawało się nie mieć sprecyzowanych planów samorządowych, a ich obecność w wyborach świadczyła bardziej o ich odwadze i dobrych chęciach, niż konkretnym pomyśle. Zwróciłyśmy także uwagę na kandydatkę z klasy ósmej, w której wypowiedziach widoczne było doświadczenie wielu lat w szkole.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:

Wychowawcy klas. Rolą wychowawców klas było kibicowanie, dodawanie otuchy, motywowanie kandydatów ze swoich klas. Podeszli z szacunkiem do często pierwszej debaty w życiu ich wychowanków. Swoją obecnością starali się także pokazać, jak ważne jest to wydarzenie. To wychowawcy jako pierwsi na godzinie wychowawczej pomagają nam np. podjąć decyzję o kandydowaniu czy innej aktywności, a potem to im zawdzięczamy wiarę w nasze siły i możliwości. Taka debata brzmiała naprawdę bardzo poważnie, kandydaci bali się jej, my jako reprezentantki samorządu bałyśmy się ciszy, braku pytań z sali. Na wychowawców zawsze można w takich sytuacjach liczyć.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:

Najtrudniejsze w realizacji wyzwania było nadanie właściwej rangi debacie, zasadnej powagi. Trudne było także zaplanowanie całego scenariusza przebiegu wydarzenia. Problemem były także wymogi pandemiczne dotyczące liczby uczestników i innych wymogów bezpieczeństwa. Ułożenie pytań takich na wszelki wypadek, gdyby nie było głosów z sali oraz takie pogodne prowadzenie debaty, tworzenie miłej atmosfery do rozmowy.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:

Sukcesem było żywe zainteresowanie rozmową z kandydatami, pytania z sali.

      Przykłady pytań:

 

1.    Czy masz doświadczenie w pracy w samorządzie?

 

2.    Dlaczego postanowiłeś/postanowiłaś kandydować, co wpłynęło na Twoją decyzję?

 

3.    Które cechy Twojego charakteru mogą wpłynąć na to, że będziesz dobrym przewodniczącym/przewodniczącą?

 

4.    Jakie są Twoje zainteresowania, marzenia i pasje. Opowiedz coś o sobie, żebyśmy mogli bliżej Cię poznać.

 

5.    Co zrobisz, kiedy wygrasz wybory? Pytanie dotyczy ciekawej akcji samorządowej.

 

6.    Dokończ zdanie: Najbardziej w szkole chciałbym/chciałabym zmienić………

 

7.    Dlaczego mamy głosować właśnie na Ciebie? Co Cię wyróżnia spośród innych kandydatów?

 

8.    Czy w szkole zdarzyło Ci się zainicjować jakąś akcję? Zbiórkę dla zwierząt albo np. Dzień Krawata?


Podsumowując nasi kandydaci mieli talenty sportowe, ale także organizacyjne. Doceniliśmy ich odwagę, charyzmę i chęć ulepszenia szkolnego życia.


Czekamy na obiecane czerwone skrzyneczki w szkole i dodatkowe zajęcia do trenowania koszykówki.


Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
04.04.2022 01:03

Dzień dobry w Toruniu.
To Wasza druga relacja w ramach wyzwania Wybory i kwestie formalne.
Do realizacji wyzwań zaliczyłam relację gdzie starsi uczniowie organizują zajęcia, na temat wyborów, dla swoich młodszych kolegów, z klas 1-3.
Muszę przyznać, że ta relacja napisana jest bardzo ładnie i profesjonalnie. Zaakceptuję ją, skoro nie możecie jej usunąć.

Pozdrawiam / Aneta Lewczuk

04.04.2022 13:18

@Aneta Lewczuk

:)