Samorząd szkolny "Olbrzym" wybiera swoją Radę

Wybory i kwestie formalne: "1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO"

Dodano: 13.12.2021

0

1

Kiedy odbyły się wybory?
13.09 - 30.09.2021r.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
  1. 06.09. zamieszczono na tablicy SU informację o mających się odbyć we wrześniu wyborach do Rady Samorządu Uczniowskiego. Akcja informacjyjna "Budzimy Olbrzyma" miała na celu przypomnienie i uświadomienie, że wszyscy uczniowie szkoły SP 21 są samorządem stąd nazwa naszego samorządu "Olbrzym", ponieważ ilość dzieci robi wrażenie (ponad 700osób). Podczas pierwszych zajęć wychowawczych oraz na tablicy SU rozpowszechniane były informacje nt roli SU w szkole, pracy i aktywnościach w radzie.
  2. 13.09. członkowie szkolnego radia nadali przez radiolę szkolną komunikat o terminach: zgłaszania kandydatur.
  3. Następnie uczniowie informowani byli o:
  • kampanii wyborczej, miejscu publikowania plakatów, (wychowawcy udzielali info. nt szczegółów tworzenia dobrego plakatu),
  • o możliwości zadania pytania kandydatom poprzez umieszczenia pytania w skrzynce: „Zadaj pytanie swojemu kandydatowi/ swojej kandydatce”,
  • terminach debaty kandydatów i kandydatek (łącznie 24 osób) (23 -24.09.)
  • ważnych terminach: (29.09. cisza przedwyborcza),
  • (30.09.) wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego. W tym dniu uczniowie mogli głosować wg ustalonego harmonogramu głosowania tzn. każda klasa w wyznaczonym czasie (na przerwie lub lekcji) pod opieką nauczyciela udawała się do open space, gdzie ustawiono urnę. Tam, każdy uczeń, po złożeniu podpisu na liście, otrzymywał od Komisji kartę do głosowania z pieczęcią szkoły i w odpowiednim miejscu pozwalającym na tajność głosowania, mógł oddać głos oraz wrzucić kartkę do urny. Harmonogram głosowania wymusiła sytuacja covidowa uczenia "w bańkach", czyli ograniczenie "mieszania" się klas.
  • Uprawnionych do głosowania było 706 uczniów, głosowało 652.

4.Regulamin wyborów do SU był dostępny dla uczniów.


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Członkowie radia, opiekunowie - nauczyciele, uczniowie powołani do komisji, uczniowie odpowiedzialni za tablicę SU.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Problemem okazało się niszczenie mienia, otóż niektóre plakaty kandydatów należało szczególnie "chronić" przed niszczeniem. Zespół radiowy przypominał zasady kampanii oraz zasady wyrażania myśli. Wyzwaniem było też uczulenie samych kandydatów, by roztropnie przygotowywali swój program, wzięli pod uwagę realne możliwości jego realizacji. Na prezentację plakatów w naszej szkole przeznaczono konkretne miejsce. Nie można było ich umieszczać na szafkach czy w toaletach.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Uczniowie terminowo zgłosili swoje kandydatury oraz samodzielnie przygotowali plakaty wyborcze stosując się do wskazówek i porad nt wykonania dobrego plakatu wyborczego. Uczniowie i uczennice przejawiali zainteresowanie tematem, stawiali rozmaite pytania dotyczące kampanii wyborczej.

Galeria zdjęć

Pliki dokumentujące realizację wyzwania:

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
07.03.2022 11:14

Bardzo dziękuję za uzupełnienia. Wiem, że dokonujecie rewolucyjnych zmian w swojej szkole, a wrzesień i wybory były prawdziwym triumfem szkolnej demokracji. Każda zmiana jest procesem i tak właśnie opisaliście to wyzwanie. Wasze działania uświadomiły uczniom nieodkryty dotąd potencjał uśpionego Olbrzyma - Samorządu Uczniowskiego. Upowszechniliście ideę samorządności, wzbudziliście zainteresowanie pracą SU i w SU, zaangażowaliście uczniów i uczennice, zmieniliście myślenie o szkole. Gratuluję:)