Regulamin SU SP 20 Płock
Wybory i kwestie formalne: "4. Robimy przegląd dotychczasowego regulaminu SU, dostosowujemy go do naszych potrzeb i aktualnej sytuacji w szkole. Regulamin zawiera zgodną z zasadami i procedurami demokratycznymi ordynację wyborczą."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-08 21:51
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Na początku zapoznaliśmy się z poradnikami dotyczącymi funkcjonowania SU znajdującymi się na stronie CEO, a dopiero w dalszej kolejności poprosiliśmy opiekunów SU o wgląd do aktualnie obowiązującego Regulaminu SU. Znaleźliśmy w nim kilka uchybień i postanowiliśmy je zmienić, by nasza szkoła stała się bardziej demokratyczna i by znacznie większą liczbę uczniów włączyć w aktywną samorządność. Przede wszystkim bierne prawo wyborcze ograniczało się w naszej szkole do uczniów klas 7-8, nie organizowana była kampania wyborcza, a uczniowie nie mieli wpływu na wybór opiekuna Samorządu Uczniowskiego. W trakcie pracy zapoznaliśmy się z przepisami prawa dotyczącymi funkcjonowania SU. W razie potrzeby pomocą służyła nam nasza opiekunka, która rozwiewała nasze wątpliwości, a czasem pomagała nam "negocjować" z opiekunami SU ustalone z Radą Samorządu Uczniowskiego zmiany. Prace przy tworzeniu dokumentu były czasochłonne, ale bardzo pomocny okazał się wzór, jaki znaleźliśmy na stronie CEO. To na nim bazowaliśmy, dostosowując konkretne zapisy do specyfiki naszej szkoły. W załączniku znajduje się wypracowany przez nas Regulamin i przez Radę SU regulaminu. Następnie prowadziliśmy w poszczególnych klasach krótkie zajęcia, których celem było zapoznanie poszczególnych klas z zapisami nowego Regulaminu. 9 grudnia w szkole odbyło się głosowanie, w którym uczniowie zagłosowali za przyjęciem nowego Regulaminu.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
Dyrekcja szkoły, Rada SU, opiekunowie SUCo było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
Najtrudniejsze wydawało nam się przekonanie dorosłych do zmian, ale okazało się, że nasi nauczyciele są otwarci na nasze propozycje. Udało nam się przekonać opiekunów SU, że warto włączyć w prace SU także uczniów klas 4-6 i że można zaufać uczniom w wielu kwestiach. Czasochłonne i monotonne okazało się przeglądanie dotychczasowych przepisów.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:
Za największy sukces uważamy pozytywny odbiór proponowanych przez nas zmian przez grono uczniowskie, ale i Dyrekcję szkoły. W tworzenie nowego Regulaminu zaangażowane było wiele osób, a współpraca była bardzo efektywna.
Nina Woderska
Mentor
Informacja zwrotna
26.12.2021 17:17
0