Rocznica odzyskania niepodległości
-
WYBITNA RELACJA
Działania uczniów i uczennic: "2. Samodzielnie organizujemy działanie z okazji rocznicy odzyskania niepodległości, korzystając z pomysłów zamieszczonych na platformie Szkoły Demokracji."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-03 22:36
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Wybraliśmy ten pomysł, ponieważ dotychczas rocznica kojarzyła nam się z nudnym apelem, dzięki któremu nie ma lekcji. Chcieliśmy, aby coś się zmieniło, a impreza była naprawdę ciekawa.
Organizacja święta składała się z trzech zadań:
- przyniesienia kamienia pomalowanego na biało-czerwono z napisaną na nim pierwszą literą swojego imienia, z których miało być ułożone serce,
- przygotowanie prezentacji o rzeczy kojarzącej się z Polską, wylosowaną od SU,
- odpowiedzi na pytania wymyślone przez członków SU, które były związane były lokalną społecznością, jak i mieszkańcami całego kraju.
Zorganizowałyśmy to w następujący sposób. Amelka, Ania i Werka przeszły się po klasach. Każda klasa wylosowała od dziewczyn jeden przedmiot kojarzący się z Polską (np. bocian, liść dębu), który następnie miała opisać i o nim opowiedzieć.
Poza tym poprosiłyśmy wszystkich uczniów o przyniesienie małej flagi Polski i kamienia pomalowanego na biało-czerwono, z pierwszą literą swojego imienia. Można go było wziąć z podwórka lub pójść na spacer np. do żwirowni, po drodze leży dużo kamieni.
W samorządzie rozdzieliłyśmy między siebie zadania i prowadzenie apelu.
Wszystko odbyło się według planu, 10 listopada na placu za szkołą.
Każdy przyniósł rzeczy, o które prosiłyśmy.
Amelka czytała pytania wymyślone przez członkinie SU. Związane były lokalną społecznością, jak i mieszkańcami całego kraju. Zadaliśmy je uczniom, a gdy znali na nie odpowiedź, musieli podskoczyć i pomachać flagą.
Na czytane pytania wszyscy chętnie skakali i entuzjastycznie machali flagami, zwłaszcza pierwsza klasa była bardzo żywiołowa.
W ramach prezentacji Werka miała za zadanie zapraszać po kolei przewodniczących klas na środek placu, aby przedstawili nam wyniki pracy klasowej.
Bardzo ładną prezentację przygotowała klasa druga. Musieli przedstawić tradycyjny strój krakowski, więc... przebrali w stroje dwójkę uczniów! Była z nimi jeszcze jedna uczennica, która omawiała wszystkie elementy ubioru. Ich pomysł bardzo nam się spodobał.
Po apelu wszystkie członkinie SU ułożyły kamienie w serce.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację wyzwania zaangażowani byli wszyscy uczniowie naszej szkoły.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejszą rzeczą było zorganizowanie uczniów, tak aby przynieśli wymagane materiały i przygotowali krótkie przemowy. Problematyczne również w małym, niewielkim stopniu było rozdzielenie między nas zadań, aby wszyscy byli zadowoleni i mieli tyle samo pracy, jednak udało się nam to zrobić.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Z wydarzenia został udostępniony post na Facebooku szkoły. Całe wydarzenie było inne, ciekawe, nie był to nudny apel, przez który będziemy mieli mniej lekcji, tylko coś, w co zaangażowali się wszyscy uczniowie szkoły, przynosząc pomalowane kamienie i flagi, a także chętnie i entuzjastycznie biorąc udział w apelu.
Aneta Lewczuk
Mentor
Informacja zwrotna
03.04.2022 22:36
0
Z przyjemnością akceptuję wyzwanie dotyczące organizacji działania z okazji rocznicy odzyskania niepodległości.
Bardzo przypadł mi do gustu Wasz pomysł, który składał z kilku części. Kiedy czytałam Waszą relację czuć było energię, inicjatywę i rozmach wydarzenia.
Cieszę się, że wzięłyście pod uwagę wskazówki zawarte w podręczniku Szkoły Demokracji.
Dokładnie wiemy dlaczego podjęliście to wyzwanie, by rocznica nie była nudnym apelem, a ciekawym wydarzeniem.
Ujęło mnie losowanie przedmiotu związanego z Polską i wykonanie prezentacji.
Bardzo spodobało mi się serce ułożone z kamieni. Doskonały sposób na wyrażenie emocji w piękny sposób.
Relacja bogata jest w szczegółowy opis, co pokazuje, że zależało Wam na jak najlepszej organizacji tego święta.
To inspirujące kiedy młodzi ludzie obchodzą rocznice ważnych świąt, w sposób nietypowy i szalenie oryginalny.
Do biało-czerwonego serducha na trawie dokładam wyróżnienie dla relacji.
Pozdrawiam / Aneta Lewczuk