Zorganizowanie spotkania z doradcą edukacyjnym
Działania uczniów i uczennic: "4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-03 18:41
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
1. Postanowiliśmy zorganizować spotkanie z osobą, która posiada wiedzę na temat możliwości i warunków studiowania zagranicą. Pomysł został zgodnie przyjęty przez cały nasz zespół. Jednym z głównych powodów był fakt, że co roku wielu uczniów naszej szkoły aplikuje na studia zagraniczne. Kolejnym powodem była okoliczność, że chcieliśmy dotrzeć nie tylko do wszystkich zainteresowanych uczniów, ale również i do tych, którzy dotychczas nie rozważali studiów zagranicznych.
2. Skontaktowaliśmy się z kilkoma osobami i ostatecznie poprosiliśmy o spotkanie osobę, która jest doradcą edukacyjnym EducationUSA.
3. Gdy termin spotkania został już ustalony i potwierdzony, zamieściliśmy na stronie internetowej szkoły (Liceum było na nauczaniu zdalnym) informację o planowanym spotkaniu.
4. W ogłoszeniu, między innymi, zaprosiliśmy wszystkich chętnych do udziału w spotkaniu, oznaczyliśmy co będzie jego przedmiotem oraz poprosiliśmy o mailowe potwierdzenie udziału i formułowanie pytań do zaproszonego Gościa.
5. Otrzymaliśmy, do wyznaczonego w ogłoszeniu terminu, potwierdzenia zgłoszeń ze strony uczniów chętnych do udziału w spotkaniu wraz z zestawem pytań i zagadnień, które ich interesowały.
6. Zebraliśmy wszystkie otrzymane pytania, dodaliśmy własne, opracowaliśmy całość zestawu zagadnień i pytań, a następnie całą listę niezwłocznie przekazaliśmy naszemu zaproszonemu Gościowi.
7. Ustaliliśmy z Gościem ramowy przebieg i porządek spotkania.
8. Wysłaliśmy wszystkim zainteresowanym zaproszenia na spotkanie na Microsoft Teams oraz dodatkowo – mailem.
9. Spotkanie odbyło się zgodnie z planem. Moderatorem spotkania była Agata. Wszyscy zainteresowani wzięli w nim udział. Podczas spotkania nasz Gość odpowiedział na wszystkie przekazane mu pytania i zagadnienia. Swoją prelekcję Doradca Edukacyjny uzupełnił prezentacją slajdów, które uczestnicy mogli zobaczyć na ekranie urządzeń poprzez które łączyli się z wydarzeniem.
10. Na końcu, zgodnie z naszą prośbą i poczynionymi wcześniej ustaleniami, Gość odpowiedział na pytania, które wyniknęły w związku z przedstawioną prelekcją i przekazanymi informacjami.
11. Po spotkaniu wysłaliśmy maila z podziękowaniami za poświęcony czas i bardzo ciekawą prezentację, dzięki której mieliśmy wszyscy okazję dowiedzieć się między innymi o wymaganiach wiążących się z aplikowaniem na studia, kosztach studiowania i możliwościach ich sfinansowania, terminach jakich należy przestrzegać w procesie składania aplikacji i wielu praktycznych aspektach związanych ze studiowaniem poza granicami naszego kraju.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Członkowie Zarządu Samorządu Uczniowskiego i Opiekunka naszego Zespołu Projektowego we współpracy z uczniami Liceum zainteresowanymi udziałem w spotkaniu (sformułowanie pytań i zagadnień będących przedmiotem ich zainteresowania, a następnie – podczas spotkania – pytań odnoszących się do prelekcji)
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Niewątpliwie najtrudniejszym wyzwaniem było przysłowiowe „dopięcie wszystkiego na ostatni guzik”. Do wykonania, w określonym czasie, był szereg czynności organizacyjnych, bez których spotkanie nie mogłoby się odbyć. Zawsze wyzwaniem w takich sytuacjach jest znalezienie możliwie optymalnego terminu dla Gościa oraz wszystkich potencjalnie chętnych do wzięcia udziału w spotkaniu. Nadto, pozostawała jeszcze niepewność od strony „technicznej” czy wszystko zadziała tak jak trzeba, tj. zaproszenia i potwierdzenia dojdą na czas, Gość będzie mógł dołączyć skutecznie do spotkania i być słyszalny (oraz widzialny), nie będzie obiektywnych kłopotów „na łączach”. Kwestie techniczne były konsultowane z informatykiem, który czekał w gotowości, podczas trwania spotkania, na wypadek gdyby pojawiły się jakieś problemy.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Największym naszym sukcesem jest sam przebieg spotkania. O ile doprowadzenie do niego możemy określać w kategoriach wyzwań do zrealizowania (jak wyżej w pkt 4), to z pewnością zawartość merytoryczna tego wydarzenia jest swego rodzaju wartością samą w sobie. Dlaczego? Dlatego, że wiedza i świadomość zdecydowanej większości uczniów na temat studiów zagranicą, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, jest stosunkowo niewielka alba wręcz znikoma. Uczniowie nie znają realnych wymagań związanych ze studiami zagranicznymi, szczególnie jeśli chodzi o możliwości pokrycia kosztów i sfinansowania studiów. Kontynuowanie nauki w USA to proces holistyczny, wszechstronny. Wymaga on pozyskania pewnego zakresu wiedzy i informacji właśnie po to, aby w przyszłości móc spróbować swoich sił w aplikowaniu do tego kraju. Trzeba to zrobić wcześniej niż w klasie maturalnej, bo kilka miesięcy przed maturą może być już okresem niewystarczającym do zgromadzenia całości potrzebnych materiałów, zebrania dokumentów i osiągnięć. Stąd też bardzo cieszy fakt, że większość uczestników spotkania stanowili uczniowie klas pierwszych naszego Liceum. Przekazane informacje powinny im, ale i wszystkim innym uczestnikom spotkania, pomóc w przyszłości zdecydować czy ten kierunek geograficzny - jeśli chodzi o studia - leży w zakresie ich zainteresowania.
Aneta Lewczuk
Mentor
Informacja zwrotna
03.04.2022 18:41
0
Z przyjemnością akceptuję wyzwanie dotyczące spotkania on-line z ekspertem dotyczące warunków studiowania za granicą.
Zadziwia fakt, że pomyśleliście nie tylko o kolegach, którzy aplikują na studia zagraniczne, ale że chcieliście otworzyć oczy tym uczniom, którzy nigdy nie brali takich możliwości pod uwagę.
Ważne, że spotkanie odbyło się w czasie rzeczywistym. Z opisu wyzwania wiem również, że była ogłoszona konkretna data spotkania i narzędzie internetowe, dzięki któremu wszyscy zainteresowani mogli wziąć udział w spotkaniu.
Agata była moderatorem i miała wcześniej przygotowane pytania do eksperta.
Przygotowanie całego wydarzenia było szalenie profesjonalne. Nawet znaleźliście czas na pytania dodatkowe, które pojawiły się podczas spotkania, a nie były wcześniej przewidziane.
Opis tego działania czytałam z dużą przyjemnością. Opisujecie nie tylko Wasze sukcesy, ale i kwestie które były dla Was trudne i zmuszały Was do wyjścia poza własną strefę dobrego samopoczucia.
Zainspirowaliście mnie swoim działaniem. Mam nadzieję, że dzięki temu spotkaniu, wielu uczniów uwierzy we własne siły i rozpoczną proces zbierania dokumentów na międzynarodowe uczelnie.
Aby dodać Wam skrzydeł w kwestii dalszej realizacji tego wyzwanie, jego kontynuacji, wyróżniam relację.
Pozdrawiam / Aneta Lewczuk