Gazetka Szkolna, Instagram SU, zespół ogłoszeniowy Teams – innowacje medialne w SP 162 Łódź

Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."

Dodano: 13.03.2022

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Od początku myśleliśmy o wydaniu Gazetki Szkolnej. Jest to ciekawa forma przekazywania różnego rodzaju informacji – ogłoszeń i wyników konkursów, szczególnych osiągnięć uczniów naszej szkoły, inicjatyw RSU. I tak się stało! Oprócz wspomnianych wcześniej tekstów w Gazetce zamieszczamy także humorystyczny komiks, ciekawe artykuły dotyczące zagadnień bliskich naszym rówieśnikom (pisane przez uczniów), informacje o projektach klasowych, szkolnych i międzyszkolnych. Tworzenie Gazetki zaczęliśmy od zbierania Redakcji z szeregów RSU. Następnie ogłosiliśmy nabór ogólnoszkolny i zgłosiło się kolejne kilka osób. Stworzyliśmy własny, redakcyjny zespół w aplikacji Teams, aby usprawnić między nami komunikację i przyspieszyć proces zbierania tekstów do poszczególnych wydań. Jedna z osób utworzyła plik w programie Publisher i zamieszczała tam zebrane od kilku osób materiały. W końcu, za pomocą poczty Outlook, I wydanie wysłane zostało do wszystkich uczniów i nauczycieli naszej szkoły. Zebraliśmy wiele pozytywnych opinii, głównie od nauczycieli. Jednak ze względu na sposób wysyłania Gazetki Szkolnej (wirtualnie, przez pocztę) nie posiadamy danych, ile osób przeczytało nasze dzieło.


Wpadliśmy również na inny ciekawy pomysł – Szkolny Instagram. Tę inicjatywę również pomysłom z internetu ;-) Podczas jednego z naszych wspólnych spotkań jedna z członkiń błyskawicznie stworzyła konto i od tamtej chwili zaczęliśmy aktywnie wstawiać tam ciekawe informacje dotyczące szkoły (głównie akcji Rady Samorządu Uczniowskiego), a karta z napisem Influencerzy @szkola_podstawowa_162 dumnie wisi na drzwiach pokoiku naszej RSU!


Aby jak najwięcej osób było dobrze poinformowanych o inicjatywach RSU, postanowiliśmy stworzyć zespół w aplikacji Teams, na którym pojawiać się będą ogłoszenia nt. najróżniejszych inicjatyw w naszej szkole. I udało nam się! Dodaliśmy przedstawicieli wszystkich klas 4–8, przywitaliśmy ich i zaczęliśmy sukcesywnie i na bieżąco dodawać obwieszczenia o różnych projektach itp. Zorganizowaliśmy również na tym zespole spotkanie z wyżej wspomnianymi przedstawicielami, na którym poinformowaliśmy o szkolnych obchodach walentynek oraz o planach na niedaleką przyszłość.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Oprócz zespołu projektowego zaangażowane były 2 osoby, z którymi przeprowadziliśmy wywiady umieszczone (lub będą umieszczane) w Gazetce. Resztę informacji uzyskaliśmy z wiedzy własnej lub odpowiednich stron internetowych. Oczywiście od wielu osób spoza zespołu otrzymaliśmy pozytywne opinie dot. Gazetki (patrz: załączniki).


Choć obserwuje nas wiele osób spoza Zespołu Influencerów, to w akcję samego tworzenia treści na tym koncie włączają się w większości jedynie Członkowie Rady Samorządu Uczniowskiego.


Oprócz osób śledzących ogłoszenia na tym zespole, tamtejsze treści tworzą jedynie członkowie RSU.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Jednym z najtrudniejszych aspektów tworzenia Gazetki SU było znalezienie odpowiedniej ilości czasu na pisanie i formatowanie treści oraz (ze względu na to, że Gazetki nie tworzy przecież jedna osoba) zebranie artykułów od wszystkich osób. W dodatku nie każdy "dziennikarz" może wykonać swoją część pracy w tym samym czasie, co inni, co stanowi kolejny problem przy organizacji pracy.


Prowadzenie Instagrama SU nie nastręcza nam większych trudności. Bardzo szybko uzyskaliśmy sporą popularność wśród uczniów (i możliwe, że nie tylko!) – po niedługim czasie nasz profil obserwowało ponad 100 osób, a teraz jest ich już 207!


Choć same stworzenie zespołu i publikowanie treści nie sprawiło nam żadnych problemów (po nauczaniu zdalnym jesteśmy zorientowani w aplikacji Teams ;-)), jednak nie mamy informacji, ile osób odczytuje nasze wiadomości, a żaden z adresatów nie wysłał póki co informacji zwrotnej. Wirtualne spotkanie przeprowadzone zostało jednak sprawnie i w świetnej atmosferze.



Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Uważamy, że samo wydanie Gazetki Szkolnej jest wielkim sukcesem ze względu na swoją ponadczasowość i fakt, że od dawna w naszej szkole takowej nie było. Jednak tak, jak obiecywaliśmy podczas kampanii wyborczej i dalszej działalności RSU, zrobiliśmy to i to z sukcesem! Oprócz tego cieszymy się, że to dzieło jest w pewnym sensie kolażem – prezentuje wiele wątków w tekstach tworzonych przez wiele osób. Dzięki temu prezentuje różne punkty widzenia, jest aktualna i wciągająca!


W naszej szkolnej działalności influencerskiej ważne jest to, że Instagram jest dostępny, lubiany i często wykorzystywany przez uczniów, naszych rówieśników. To temu zawdzięczamy nasz sukces i mamy pewność, że o wiele więcej osób aktywnie wciągnie się w życie naszej szkoły!


Najważniejsze w zespole ogłoszeniowym jest jak najlepsze doinformowanie samorządów klasowych o ciekawych sprawach, a następnie oni powinni poinformować o nich swoje klasy. To było, jest i będzie naszym celem. Jednak nie mamy gwarancji, że tak się dzieje. Mimo wszystko z pewnością nasza działalność popularyzacji działań Rady Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły w wiele akcji włączyło się wiele osób spoza RSU!

Galeria zdjęć

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://www.instagram.com/szkola_podstawowa_162/
Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
13.03.2022 18:18

Gazetka szkolna, zespół ogłoszeniowy, oficjalny Instagram szkoły założony przez Radę Samorządu Uczniowskiego SP 162 to nowe kanały komunikacji dla szkolnej społeczności. Dużo się w Waszej szkole dzieje i warto, by wszyscy mogli w tym uczestniczyć. Zadbajcie, żeby stworzone kanały komunikacji nie ograniczały się do informowania, ale umożliwiały kontakt dwustronny. Dodawanie postów, komentowanie, redagowanie miesięcznika to spore i czasochłonne wyzwania i dobrze, że zapraszacie do współpracy innych uczniów i uczennice, tworząc możliwość angażowania się, rozwoju i prezentacji umiejętności. Cieszę się, że daliście radę i przed feriami ukazał się pierwszy numer gazetki szkolnej, dobrze przyjętej przez uczniów i nauczycieli. Zauważyłam, że chochlik drukarski wykradł kreskę z daty i o 100 lat zmienił czas akcji „Latarnika”, ale może dzięki temu ósmoklasiści, wyłapując błąd, lepiej zapamiętają właściwą datę. Wykorzystujecie media społecznościowe i aplikacje skutecznie „oswajając” dość trudną rzeczywistość szkoły w trybie hybrydowym i sprawiacie, że Wasze pomysły się realizują, a szkolna społeczność integruje.