Przestrzeń relaksacyjno-wypoczynkowa.

Podejmowanie decyzji: "2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież)."

Dodano: 17.03.2022

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

We wrześniu 2021 roku została przeprowadzona ankieta dotycząca modyfikacji Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego, w której uczniowie zgłosili zapotrzebowanie na własną przestrzeń przeznaczoną do odpoczynku, np. kącik ciszy.

 

Jako zespół projektu CEO, podjęliśmy decyzję o zagospodarowaniu przestrzeni szkolnej do celów relaksacyjno-wypoczynkowych i siedziby SU. Nasza decyzja spowodowana była brakiem takiego pomieszczenia w obecnym budynku. W tym celu podjęliśmy wstępne rozmowy z panią dyrektor dotyczące zabezpieczenia przestrzeni na nasze potrzeby.


W związku z przeprowadzką XIII Liceum Ogólnokształcącego im. gen. Józefa Hallera z ulicy Gawędy 5 na ulicę Fredry 3 w Bydgoszczy, dyrektor placówki wyraziła wstępną zgodę na to przedsięwzięcie. Początkowo miała to być część stołówki szkolnej, jednak zostało nam przydzielone osobne pomieszczenie w nowym budynku na niskim parterze w sali numer 12.

 

Grupa naszego projektu CEO wybrała się na oględziny przeznaczonego nam pomieszczenia. Na miejscu wykonaliśmy wizualizację, zdjęcia i wymiary pomieszczenia, które były niezbędne do dalszej aranżacji. Monika i Natalia biorące udział w projekcie CEO zajęły się przygotowaniem schematu oraz kosztorysem. Zaplanowaliśmy zakup:

  • kubków,  
  • łyżeczek,
  • stolików,
  • poduszek,
  • obrazków,
  • sofy,
  • kwiatów.

 

Nasze pomieszczenie jest mało wyraziste, dlatego zdecydowaliśmy się na zakup dodatków w żywych kolorach (zielony, niebieski, różowy itp.), a także obrazów przedstawiających naturę. Pani dyrektor zaakceptowała nasz plan po drobnych poprawkach dotyczących kosztów i wykorzystania dostępnych już mebli i akcesoriów. Zobowiązała się również do zabezpieczenia dystrybutora wody (ciepłej/zimnej) oraz nowego zlewozmywaka. Szafki kuchenne oraz blaty służące do spożywania posiłków, odrabiania prac domowych itd. zostaną wykorzystane z obecnego budynku.

 

Z powodu opóźnień w odbiorze nowego budynku szkoły, będziemy mogli urządzić nasze pomieszczenie dopiero w kwietniu. W tym czasie nasze działania skupiają się na opracowaniu regulaminu korzystania z pomieszczenia SU, musimy w nim zawrzeć między innymi:

  • osoba/y dbające o czystość i porządek,
  • osoba/y odpowiedzialne za wyposażenie (herbata, cukier itp.),
  • osoba/y koordynująca lub zarządzająca godzinami dostępności pomieszczenia oraz odpowiedzialna za bezpieczeństwo w tej przestrzeni.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W przedsięwzięcie zaangażowani byli:

  • wszyscy uczniowie XIII LO biorący udział w ankiecie,
  • pani dyrektor
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsze dla nas było stworzenie takiego projektu, który zmieściłby się z założonym budżecie a także zagospodarowanie przestrzeni w taki sposób, by odpowiadała wytycznym szkoły.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Cieszymy się, że w końcu będziemy mieli możliwość zrealizowania naszego pomysłu. Bardzo nam się również podoba to, że dostaliśmy na nasz cel osobne pomieszczenie. Z niecierpliwością czekamy na przeprowadzkę i urządzanie naszej przestrzeni Samorządu Uczniowskiego.

Galeria zdjęć

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
03.04.2022 16:08

Dzień dobry Bydgoszcz.

Akceptuję wyzwanie dotyczące organizacji fragmentu przestrzeni szkolnej w ramach tworzenia kącika wypoczynku.

Nowy budynek szkoły stwarza idealne przestrzenie pod tego typu działania, dlatego miło czytać, że pomyśleliście o swoich kolegach w ramach organizacji miejsca wytchnienia.

Widać, że projekt jest przemyślany, bo obrany decyzją uczniów w ankiecie, zaaprobowany przez Dyrekcję i świetnie zaprojektowany.
Czytając opis pomieszczenia, jego kolorystyki i dobranych dodatków: zielony, niebieski, różowy już ma się ochotę zasiąść na wygodnych pufach w przerwie pomiędzy lekcjami.
Cieszy fakt, że pomyśleliście nie tylko o aspektach dotyczących wygody , ale i samej organizacji pomieszczenia np. kto będzie odpowiedzialny za czystość czy wyposażenie herbaciano-cukrowe.

Na zdjęciach pomieszczenia wyglądają imponująco.
Trzymam kciuki za ich wykończenie.

Pozdrawiam /Aneta Lewczuk