Co nas motywuje i demotywuje w działaniu?

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 17.03.2022

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Po powrocie z nauki zdalnej nauczyciele naszej szkoły zauważyli spadek motywacji u naszych uczniów. Uczniowie zgłaszali do specjalistów szkolnych gorsze samopoczucie i spadek motywacji do nauki. Jako samorząd uczniowski postanowiliśmy wspólnie z specjalistami przeprowadzić ankietę pt. "Co nas motywuje?" aby dowiedzieć się jakie działania powinniśmy podjąć aby zmotywować naszych kolegów i koleżanki.

Razem z psychologiem szkolnym opracowaliśmy ankietę, którą następnie przeprowadziliśmy wśród uczniów naszej szkoły. Pytania były proste - dotyczyły tego, co nas motywuje, co nas demotywuje, jakie zadania wykonujemy chętnie i dlaczego tak jest? Ankieta została przeprowadzona przez Mikołaja i Wiktorię - uczniowie przeszli po wszystkich klasach podczas ustalonej lekcji. Ankieta była krótka, więc jej wypełnienie zajęło mało czasu. Nauczyciele nie mieli problemu, żeby poświęcić na nią kilka minut lekcji. Jednak z powodu niskiej frekwencji w niektórych klasach, musieliśmy przyjść z ankietą innego dnia. Jednak wyrobiliśmy się z tym zadaniem w ciągu dwóch tygodni.

Ankieta została od razu zebrana i opracowana. Obliczeniem wyników i przygotowaniem wykresów zajął się Mikołaj. Po podsumowaniu ankiety i opracowaniu wyników, zastanawialiśmy się w zespole CEO jak przedstawić informacje o ankiecie całej społeczności szkolnej. Naszym wspólnym pomysłem było stworzenie plakatów. Właśnie na nich wyszczególniliśmy rzeczy, które nas motywują i demotywują. Przedstawiliśmy je w formie prostych ikonografik z wyjaśnieniem. Ważne dla nas było, żeby plakaty rzucały się w oczy, więc wybraliśmy krzykliwe kolory i mocno kontrastujący czarny marker. Prosta forma tych ikonografik również dobrze przyciągała uwagę.

Mikołaj poinformował wszystkich wychowawców o tym, że przygotowaliśmy takie plakaty. Prace zostały przedstawione wychowawcą. Wychowawcy w trakcie godzin wychowawczych zapoznali swoje klasy ze stworzonymi przez nas plakatami.

Z panią psycholog opracowaliśmy też informator dla rodziców "Co motywuje twoje dziecko ". Wychowawcy zobowiązali się udostępnić ten informator rodzicom swoich uczniów za pomocą maila.



Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Wyzwanie zostało zrealizowane dzięki pomocy koleżanek i kolegów z klas 2a - dwie osoby, 1a - jedna osoba 2b - dwie osoby 3a - jedna osoba.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsze było przeprowadzenie ankiet z powodu niskiej frekwencji w klasach (z powodu pandemii wiele uczniów choruje i zostaje w domach). Ankietę musieliśmy przeprowadzić kilka razy.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Udało nam się stworzyć ciekawe plakaty które przyciągają uwagę uczniów. Podczas debaty uczniowie mieli dużo ciekawych propozycji co ich motywuje, które nie pojawiły się w ankiecie (słuchanie motywującej muzyki, rywalizacja, myślenie o przyszłości).

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
03.04.2022 16:39

Dzień dobry Bydgoszcz.
Akceptuję wyzwanie dotyczące organizacji dyskusji klasowych o tym, co nas motywuje.
Naprawdę dobrze wykonana praca.
Wiem, skąd taki pomysł, bo po czasie pandemii uczniowie zgłaszali gorsze samopoczucie i spadek motywacji.
Znam pytania w ankiecie, zamieściliście ją w formie zdjęcia. To dobry pomysł aby ankieta nie była za długa, a jednak oddająca informacje zwrotne co przeszkadza i pomaga uczniom.
Imponujące jest to, że pomimo niskiej frekwencji nie zniechęciliście się i po raz drugi odwiedziliście klasy z ankietą. To pokazuje, że praca została wykonana rzetelnie i w z dużym zaangażowaniem.
Ujął mnie fakt przedstawienia wyników społeczności szkolnej w formie plakatów. To niepotykane rozwiązanie, adekwatne do myślenia obrazowego.
Całość wyzwania dokładnie opisaliście. Czyta się je lekko, przyjemnie i ciekawością, co będzie dalej.
Na koniec wisienka na torcie, informator dla rodziców „Co motywuje twoje dziecko" w formie online.
Dbajcie o tę część wyzwania, podtrzymujcie żar motywacji, a ja kibicuję Wam mocno.

Pozdrawiam /Aneta Lewczuk