Radiowęzeł

Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."

Dodano: 28.03.2022

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Jako nowy środek komunikacji wybraliśmy radiowęzeł. Stwierdziliśmy, że jest to najlepsza opcja, ponieważ jest to najszybszy i najprostszy środek przekazu informacji.

Do tej pory radiowęzeł był obsługiwany tylko przez nauczycieli. Chcieliśmy go przejąć aby należał do całej społeczności szkolnej, która mogłaby decydować o przekazywanych komunikatach. Na początku musiałyśmy zadbać o zgodę dyrekcji. Otrzymałyśmy ją następnego dnia, stąd nasza energia do działania wzrosła. Jeden dzień poświęciłyśmy na zapoznanie się ze sprzętem. Nie mogłyśmy się doczekać otwarcia radiowęzła, ponieważ każda z nas niecierpliwie czekała na ogłoszenie pierwszego komunikatu.

Aby sprawić niespodziankę społeczności szkolnej, pierwszy komunikat dla naszych kolegów i koleżanek nadałyśmy bezpośrednio przez głośniki. Radość i zdziwienie była wielka, a pod naszym pomieszczeniem zgromadziła się spora grupa uczniów. Z tego powodu wpadłyśmy na pomysł akcji udostępnienia radiowęzła szkolnego innym uczniom. Akcja będzie polegała na tym, że jeden dzień w tygodniu, chętni uczniowie będą mogli zapodać swoje komunikaty. W międzyczasie okazało się, że brakuje nam dodatkowych dwóch osób, które mogłyby wesprzeć nas w obsłudze radiowęzła.

Poszukiwania się rozpoczęły, a póki co komunikaty nadają tylko członkowie SU oraz pracownicy szkoły. Jak na razie pracujemy nad zasadami, które będą obowiązywać podczas nadawania komunikatów.

Obecnie komunikaty podawane są gdy jest taka potrzeba np. kiedy informujemy o jakimś dniu tematycznym albo o spotkaniu SU.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizacji wyzwania byli zaangażowani nauczyciele i część uczennic klasy 7d i 7c.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

W naszej szkole mamy bardzo słabe głośniki. Mamy w planach wymienić je za pieniądze szkolne. Jednak żeby głośniki nie popsuły się tak szybko jak te obecne potrzebujemy specjalisty w tym temacie który doradzi nam jakie nagłośnienie będzie najlepsze.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Sukcesem na pewno jest przejęcie radiowęzła przez uczniów i rozruszanie wspomnianego sprzętu. Wcześniej radiowęzeł obsługiwali tylko nauczyciele. Komunikaty pojawiały się w dużych odstępach czasowych i często dotyczyły jedynie konkursów lub pilnych zwrotów kluczy do sal. Bardzo cieszymy się, że radiowęzeł odżył. Zależy nam na zbudowaniu nowego rodzaju komunikacji między uczniami. A komunikaty podawane przez radiowęzeł przypominające te z amerykańskich seriali to na pewno marzenie każdego ucznia!


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
07.04.2022 22:15

Dzień dobry Poznań.

Akceptuję relację z komunikacji dotyczącą tworzenia uczniowskiego środka przekazu informacji.

Jestem z Was dumna, że przejęliście radiowęzeł. Powinien być w rękach uczniów i ich pomysłowości.
Dziękuję, że zrobiliście to zgodnie z przewodnikiem Szkoły Demokracji.
Z waszego opisu jasno wynika dlaczego radiowęzeł, bo to najlepsza, najszybsza i najprostsza opcja dla środka przekazu.
Wdarłyście się do środka jak burza, w jeden dzień.

Bardzo podobam mi się pomysł udostępnienia mikrofonu społeczności szkolnej, każdemu kto chciałby się sprawdzić i nadać komunikat.
Trzymam kciuki za Wasz dziennikarski rozwój.

Pozdrawiam / Aneta Lewczuk