DZIEŃ ZAMIANY Z NAUCZYCIELAMI

Uczenie się i nauczanie: "4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego)."

Dodano: 29.03.2022

0

1

status:
zaakceptowana

ostatnia zmiana statusu:
2022-04-07 09:31

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

W naszej szkole z obszaru „Uczenia się i nauczania” powstał kącik ,,Chętnie pomogę w…”. Na tablicy ogłoszeń samorządu oraz naszej grupie Społeczności Edukacji Lubasz na Facebooku pojawiła się lista gdzie uczniowie mogą zgłaszać się z chęcią pomocy dla swoich kolegów i koleżanek ze szkoły. Jeśli ktoś czuję się dobry z jakiegoś przedmiotu, może wpisać się na listę, aby kiedy ktoś będzie potrzebował pomocy, mógł się do niego o nią zwrócić.

Nas jednak najbardziej interesował obszar nauczyciela, gdzie uczniowie zamienili się rolami z nauczycielami.

W ramach tego obszaru to nasi koledzy byli nauczycielami. Uczeń, który na co dzień siedzi w ławce mógł poczuć się jak nauczyciel, natomiast nauczyciel wcielił się w rolę ucznia. Dzień zamiany rolami odbył się w Dzień Wiosny.

Klasy drugie na zajęciach z podstaw przedsiębiorczości pokazały jak w ciekawy sposób można stworzyć filmik przy pomocy programu Canva. Jest to program graficzny dzięki, któremu możemy w ciekawy sposób stworzyć i przedstawić projekt. Podczas projektu filmu nauczyciel zobaczył jak w interesujący sposób można użyć programu Excel, który pozwala organizować dane w arkuszach kalkulacyjnych, a także na wykresach. Rozbudowane menu zawiera wiele reguł usprawniających pracę, abyśmy mogli w szybki i prosty sposób zarządzać danymi. Tam również możemy wykonywać analizy, prognozy oraz mierzyć efektywność pracy. Uczniowie tej klasy byli zachwyceni jak w prosty sposób można usprawnić wszystkie prace analityczno-wyliczeniowe. Nauczyciel miał okazję zobaczyć z jaką energią i radością uczniowie prezentowali swój temat.

Klasa pierwsza na lekcji matematyki zaprezentowała sposób działania aplikacji Photomath. Jeden z uczniów stworzył sprawdzian, który klasa miała rozwiązać, a następnie pokazał w jaki sposób aplikacja pomaga zweryfikować rozwiązane zadanie. Wystarczy jedynie zrobić zdjęcie zadanie lub wprowadzić dane, a aplikacja krok po kroku uczy nas logicznego rozwiązania zadania.

Zamiana rolami z nauczycielami, pokazała uczniom, że zawód nauczyciela to wcale niełatwa sprawa, a trud związany z nauczaniem młodych ludzi i kształtowaniem ich umysłów nie jednokrotnie wymaga dużych nakładów sił i entuzjazmu.

Jednak nas najbardziej interesował nauczyciel. Zależało nam by pokazać im jak w przyjemny i różnorodny sposób można urozmaicić lekcję. My uczniowie lubimy się uczyć, jednak aby to robić efektywnie potrzebujemy inspiracji i energetycznych lekcji. 

Nauczyciele poznali ciekawe aplikacje dzięki, którym mogą urozmaicać nasze wspólne spotkania lekcyjne.

Przekonali się, że korzystanie z nich jest proste, szybkie i nie wymaga specjalnych umiejętności.

Uświadomili sobie, że ciekawa lekcja to nie tylko ich praca w ramach przygotowania, ale przede wszystkim nasze uznanie i chęć do skutecznego uczenia się.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizację wyzwania była zaangażowana cała społeczność Edukacji Lubasz, uczniowie jak i nauczyciele.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Myślimy, że najtrudniejszym elementem było odpowiednie przygotowanie się do lekcji, aby spełnić oczekiwania kolegów z klasy i nauczyciela prowadzącego.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Za sukces jako samorząd szkolny uważamy, fakt, że zamian ról wszystkich nas czegoś nauczyła jednym pokazała, że nie wszystko jest takie proste jak się wydaje, a innym w jak rozmaity sposób można zorganizować czas na lekcji.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
07.04.2022 09:31

Dzień dobry Lubasz.

Akceptuję relację dotyczącą organizacji wsparcia w nauczaniu dla nauczycieli.

Gratuluję wyzwania i odważnego, sprytnego posunięcia.
Odważnego, bo zaproponowaliście nauczycielom pokazanie jak Wy lubicie być uczeni / traktowani.
Sprytnego, bo w Dzień Wiosny, zatem każdemu towarzyszy więcej uśmiechu.

Relację czyta się bardzo dobrze, jest mocno poukładana. Podoba mi się, że sami wyszliście z propozycją do nauczycieli co im pokazać. Sama forma pokazu nie jest nachalna, a szalenie praktyczna, bo podczas lekcji, prowadzonej przez uczniów.
Inspirujące są Wasze wnioski, „że zawód nauczyciela to wcale niełatwa sprawa, a trud związany z nauczaniem młodych ludzi i kształtowaniem ich umysłów nie jednokrotnie wymaga dużych nakładów sił i entuzjazmu.”

Kontynuujcie proszę swoje odwrócone lekcje, wspólnie z nauczycielami ucząc się jak usprawniać rzeczywistość szkolną.


Pozdrawiam / Aneta Lewczuk