WYBORY

Wybory i kwestie formalne: "3. Starsi uczniowie lub przedstawiciele władz SU organizują zajęcia na temat wyborów dla swoich młodszych kolegów."

Dodano: 29.03.2022

0

1

status:
zaakceptowana

ostatnia zmiana statusu:
2022-04-07 09:46

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

W marcu w naszej szkole na lekcjach wychowawczych, jako samorząd uczniowski przeprowadziliśmy zajęcia na temat wyborów.

Ten temat był dla nas ważny bowiem zależało nam aby wszystkie klasy, również te najmłodsze brały równy udział w wyborach.

Skupiliśmy się głównie na tym jak powinny wglądać wybory do samorządu uczniowskiego. Zanim jednak przeszliśmy do działania, sami chcieliśmy usystematyzować naszą wiedzę. Tutaj z pomocą przyszedł nauczyciel WOS-u Pan Janusz, który dokładnie wytłumaczył nam, jak powinny przebiegać wybory, co powinno być w nich zawarte, jak powinna wyglądać prezentacja kandydata, jak przebiega liczenie głosów lub czym powinniśmy się kierować przy oddawaniu głosu. Wszystkie informację, zgromadziliśmy w interaktywnej prezentacji, a następnie zaczęliśmy odwiedzać poszczególne klasy.

Aby usprawnić naszą pracę, podzieliliśmy się na dwie grupy. W jednej grupie była nas trójka, w drugiej były dwie osoby. Weszliśmy do każdej klasy i w każdej prezentowaliśmy naszą wiedzę o wyborach.

Na początku czuliśmy się lekko zażenowani, bo wszyscy się na nas patrzyli jednak z czasem strach i trema minęły, a my byliśmy dumni z tego co robiliśmy dla społeczności szkolnej. Na koniec projektu wszyscy uczniowie wzięli udział w quizie, aby sprawdzić co zapamiętali. Ku naszemu zdziwieniu odpowiedzi były w znacznej większości poprawne.

Mamy nadzieję, że przeprowadzone zajęcia pomogą naszym kolegą w przyszłych wyborach przedstawicieli do samorządu szkolnego.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:

Ważną rolę w tej inicjatywie odegrał Pan Janusz, który przybliżył na temat wyborów. Dzięki niemu mogliśmy przekazać wszystko kolegą i koleżanką, aby byli wiedzieli na co powinni zwracać uwagę przy oddawaniu swoich głosów.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:

Zdecydowanie uważamy, że najtrudniejszą rzeczą była potrzeba przygotowania się do tematu, aby potem naszą wiedzę przekazać dalej.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:

Za sukces uważamy fakty, że podczas tego wyzwania mogliśmy sami sprawdzić siebie. Zastanowić się wyglądała nasza prezentacja podczas wyborów, a jak powinna wyglądać, czym możemy uwydatnić nasz program na następny rok. Myślimy również, że możliwość przybliżenia naszym koleżanką i kolegą tematu przebiegu wyborów pomoże im, przy wyborze kandydatów w czerwcu.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
07.04.2022 09:46

Dzień dobry Lubasz.

Akceptuję relację dotyczącą organizacji zajęć na temat wyborów dla młodszych kolegów przez starczych uczniów.

Gratuluje podjęcia się niełatwego tematu. Widzę tu dwa aspekty: trzeba wyjść przed młodszą społeczność szkolną i dokonać prezentacji, trzeba przygotować solidny materiał na temat wyborów dla młodszych kolegów.

Na szczególną pochwałę należą działania gdzie zanim wyruszyliście do innych klas, przeszliście indywidualne doszkolenie by usystematyzować wiedzę o wyborach.
Druga opcja zasługująca na uznanie to umiejętny podział na zadania. Podzieliliście się na dwa zespoły, co pozwoliło wam na efektywniejsze spotkania w czasie.

Ważne jest to kiedy piszecie, o waszych emocjach, że czuliście się zażenowani czy byliście dumni z siebie. To nadaje relacji autentyczności.
Proszę, kontynuujcie tego typu spotkania z młodszymi klasami. Są one ważne w aspekcie kontaktów społecznych, ale przede wszystkim rozwijania samorządności szkolnej.


Pozdrawiam / Aneta Lewczuk