Motywacja do nauki
Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-07 05:53
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
W naszej społeczności szkolnej przeprowadziłyśmy ankietę na temat tego, co nas motywuje do nauki.
Ankietę, miała nam dać jasne i proste spojrzenie w jaki sposób najlepiej uczniowie się motywują.
Tydzień przed wysłaniem ankiety uczniom, na naszą prośbę, nauczyciele zebrali od uczniów w poszczególnych klasach propozycje i zagadnienia na ten temat.
Następnie wraz z opiekunem i całym zarządem SU ułożyłyśmy ankietę na temat motywacji, która trafiła do wszystkich uczniów, od klasy pierwszej do ósmej. Ankieta była wypełniona w jednym dniu, w formie papierowej.
Wszystkie wypełnione ankiety trafiały do Werki. Do niej należało zebranie i uporządkowanie wyników, aby następnie przedstawić je wraz z Jagodą na Radzie Pedagogicznej.
Wyniki zostały przedstawione nauczycielom wraz z konkretnymi pomysłami, które mogłyby być zastosowane.
Naszymi pomysłami i propozycjami były:
- Stawianie uczniom + za aktywność, zadania dodatkowe lub inne podobne działania;
- Konsultowanie z uczniami tematu lekcji, chociaż raz w miesiącu, aby lekcja była dla nich ciekawa i przyjemna;
- Wolny czas po wykonaniu określonych i przewidzianych na lekcję zadań;
- Rozluźnienie atmosfery na lekcjach;
- Dawanie uczniom większej ilości czasu na wykonanie zadań i przepisywanie notatek.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Oprócz nas zaangażowani byli pozostali członkinie Samorządu, czyli Laura, Marysia i Zuzia. Pomagała nam też w dużej mierze pani Karolina, nasz opiekun.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Według nas najtrudniejszą rzeczą w realizacji tego wyzwania było sprawienie, aby wszyscy uczniowie wypełnili ankietę. Dużo stresu przyniosło także przedstawianie wyników na Radzie Pedagogicznej. Weronika i Jagoda były bardzo zdenerwowane, jak się później okazało, niepotrzebnie.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Dzięki rozmowie z nauczycielami udało się wprowadzić następujące propozycje: wstawianie plusów za bieżącą pracę/aktywność na lekcji (pięć plusów - ocena bardzo dobra), możliwość wyboru tematu przez uczniów raz w miesiącu, metoda "patyczków" (losowanie zadań) po skończonej pracy na lekcji.
Aneta Lewczuk
Mentor
Informacja zwrotna
07.04.2022 05:52
0
Akceptuję relację dotyczącą organizacji dyskusji klasowych co Was motywuje do nauki.
Sprawdzenie jakie metody i formy pracy są ważne dla uczniów to nie lada wyzwania. Wy podjęliście się tego zadania i pierwsze informacje zwrotne są już za Wami.
Podoba mi się, że zanim ułożyliście ankietę zasięgnęliście informacji od społeczności szkolnej.
Chwali się wam, że ankieta dotyczyła wszystkich klas, nawet tych najmłodszych.
Najcenniejsze są pomysły na motywowanie Waszych kolegów. Dla mnie interesujące wydają się:
-konsultowanie z uczniami tematu lekcji, chociaż raz w miesiącu, aby lekcja była dla nich ciekawa i przyjemna;
oraz
- dawanie uczniom większej ilości czasu na wykonanie zadań i przepisywanie notatek.
Trzymam kciuki za kontynuację tematu motywacji. Monitorujcie ten temat cyklicznie i rozwijajcie w kolejne propozycje efektywnej pracy.
Pozdrawiam / Aneta Lewczuk