Pierwszy Dzień Wiosny w Ósemce

Działania uczniów i uczennic: "3. Organizujemy dzień integracyjny lub noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas których każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia."

Dodano: 30.03.2022

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Realizacja tego wyzwania wymagała od nas dużego zaangażowania, pracochłonnych przygotowań, ale była dla nas czystą przyjemnością. Zaczęliśmy od wybrania terminu i miejsca integracji. Ponieważ Pani dyrektor, ze względu na pandemię i zakaz mieszania się klas w szkole, zezwoliła na organizację dnia integracyjnego tylko na świeżym powietrzu, wiedzieliśmy, że musi to być wiosna. Spojrzeliśmy w kalendarz i nie mogło być inaczej jak właśnie 21 marca - pierwszy dzień wiosny. Na jednym z cotygodniowych czwartkowych spotkań naszego zespołu przedyskutowaliśmy jakie mamy pomysły na naszą integrację. Wybraliśmy miejsce - Bażantarnia. Jest to piękny park leśny położony na skraju Wysoczyzny Elbląskiej. Idealne miejsce do uprawiania turystyki pieszej, rowerowej czy po prostu odpoczynku na łonie natury. Do tej pory w naszej szkole imprezy odbywały się raczej na terenie boiska szkolnego. Tym razem chcieliśmy zrobić inaczej. Na spotkaniu wypracowaliśmy wstępny plan na ten dzień. Wiedzieliśmy, że na pewno chcemy zrobić leśne podchody i zorganizować ognisko z kiełbaskami. Na następne spotkanie zaprosiliśmy przewodniczących klas 4-8, żeby przedstawić nasz pomysł i zaprosić wszystkie klasy do działania. Pomysł wszystkim przypadł do gustu. Ustaliliśmy, że każda klasa będzie odpowiedzialna za przygotowanie jednego zadania na trasie podchodów. A my przygotujemy trasę podchodów i ognisko. W tym celu spotkaliśmy się w jedną z niedziel w Bażantarni, żeby wybrać odpowiedni szlak. Wysłaliśmy również pismo do ZZM w Elblągu, żeby zarezerwować wiatę i miejsce na ognisko. Udało nam się również uzyskać zwolnienie z kosztów za tę usługę. Już sama praca nad przygotowaniem tego wydarzenia była dla nas świetną integracją, a także nauką negocjacji i wypracowywania kompromisów. Wiele razy się spotykaliśmy, wprowadzaliśmy zmiany, ale ostatecznie udało nam się dopiąć wszystko na ostatni guzik. Zebraliśmy od klas wszystkie materiały niezbędne do wykonania przygotowanych przez nich zadań. Zanim spotkaliśmy się w umówionym miejscu zbiórki, oznaczyliśmy całą trasę podchodów kawałkami bibuły i rozmieściliśmy zadania. W sumie na trasie było 8 zadań: ułożenie z patyków napisu WIOSNA, wiosenny quiz, układanie puzzli, ułożenie z rozsypanki fragmentu piosenki i zaśpiewanie jej, odnalezienie ukrytego skarbu przy użyciu kompasu i podanej instrukcji, leśny tor przeszkód, zbudowanie latawca i odkodowanie zaszyfrowanej informacji. Wszyscy uczestnicy zostali podzieleni na grupy. Każdy zespół po poprawnym wykonaniu zadania otrzymywał literę, z których na koniec należało ułożyć hasło. Meta podchodów była pod wiatą, gdzie czekało na wszystkich ognisko, na którym każdy mógł sobie upiec kiełbaskę. Był to czas odpoczynku, relaksu, wspólnych rozmów, gier i zabaw. Obawialiśmy się, czy dopisze nam pogoda, ale ta była jak na zamówienie. Uważamy, że to był świetny początek wiosny!

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Poza naszym zespołem projektowym w realizację wyzwania zaangażowani byli wszyscy uczniowie klas 4-8 w naszej szkole. Każdy zespół klasowy miał do opracowania swoje zadanie. Wspólnie spotykaliśmy się w wybrane czwartki z przedstawicielami klas, żeby dopiąć wszystkie szczegóły.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsze w realizacji tego wyzwania były dwie rzeczy. Po pierwsze nie lada wyzwaniem było wspólnie spotkać się w jednym miejscu o jednym czasie z przedstawicielami klas, aby omówić szczegóły naszych działań i zebrać wszystko w całość. A po drugie nie zawsze wszystkie pomysły spotykały się z pozytywną opinią kolegów i koleżanek. Czasami wypracowanie kompromisu wymagało od nas długich negocjacji.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Według nas największym sukcesem jest zaangażowanie uczniów wszystkich klas do realizacji tego wyzwania. To chyba pierwsze takie wydarzenie w naszej szkole na tak dużą skalę, za które odpowiedzialni byliśmy my - uczniowie. Od początku do końca to była nasza wspólna inicjatywa. Zaczynając od pomysłu, poprzez planowanie działań aż po ich realizację. Mieliśmy możliwość wykazać się wieloma umiejętnościami, przede wszystkim organizacyjnymi (co okazuje się, wcale nie jest takie proste), umiejętnością współpracy, dochodzenia do kompromisów, czy kreatywnością. Był to naprawdę super dzień! Z dumą słuchaliśmy pochwał od nauczycieli, którzy sprawowali nad nami w tym dniu opiekę i później po powrocie do szkoły od dyrekcji. Pozytywna reakcja kolegów i koleżanek, a także grona pedagogicznego dodała nam skrzydeł. W głowie mamy już kolejne pomysły. Mamy nadzieję, że z czasem uda nam się je zrealizować.

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
01.04.2022 11:15

Drogi Zespole,
Wasze trzecie wyzwanie to po prostu hit!
Podziwiam Was za ciekawy pomysł na dzień integracji – leśne podchody zakończone wspólnym ogniskiem i to na dodatek w Dzień Wiosny.
Jestem pod wrażeniem Waszej organizacji, która, jak piszecie, jeszcze bardziej Was zintegrowała jako zespół. Wielkim plusem tych działań był wybór miejsca – Bażantarnia, czas przedsięwzięcia – 21 marca, pomysł na działania integracyjne – podchody leśne, zaangażowanie przewodniczących klas do działań logistycznych, skłonienie klas do zaplanowania własnego działania w ramach obchodów, co było silnym czynnikiem integrującym.
Same zadania w trakcie podchodów były niezwykle kształcące i różnorodne, za co otrzymaliście pochwały od uczniów i nauczycieli. Podkreślacie też, czego się nauczyliście i jakich kompetencji nabyliście, co potwierdza Waszą dojrzałość jako Zespołu.
Jednym słowem – dzięki Waszej kreatywności i inicjatywie - zintegrowaliście całą szkołę. Brawo!!!
Dokumentacja filmowa i fotograficzna pokazuje, jak pięknie i mądrze się bawiliście.
Wasza relacja zasługuje na wyróżnienie, co czynię z wielką przyjemnością.
Lidia Pasich