RADIOWĘZEŁ SZKOLNY – INFORMACJE I PRAKTYKA REPORTERSKA.

Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."

Dodano: 31.03.2022

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Przepływ informacji w szkole odbywa się przy wykorzystaniu wielu sposobów. Samorząd Uczniowski umieszcza ważne wiadomości na swojej tablicy. Ogłoszenia o konkursach, projektach np. „Szkoła demokracji”, informacje o działaniach proekologicznych są prezentowane na tzw. Ramie sznurkowej (forma przestrzenna).                                   Na ruchomej tablicy umieszczamy informacje o okolicznościowych działaniach np. „Powitanie wiosny: topienie Marzanny i witanie Dziewanny”, „Światowy Dzień Autyzmu”, prace z konkursów plastycznych czy przedmiotowych.                                                            W tym roku szkolnym już dwa razy umieszczaliśmy tzw. ”ŁAPKI pozytywnego słowa” m.in. w lutym zorganizowaliśmy Tydzień Życzliwego Słowa a 21 marcu Dzień pozytywnych życzeń. W takich działaniach biorą udział wszyscy uczniowie i nauczyciele; następnie tworzymy formę klasowych drzew z liśćmi, które są zapisanymi dłońmi.                                Od czterech lat wykorzystujemy tzw. „Pudełko dobrego słowa” do przekazywania sobie pozytywnych wiadomości anonimowo lub z podaniem danych nadawcy.                                       Relacje z wydarzeń szkolnych i ośrodkowych umieszczamy na stronie Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii nr 6 i Facebooku.

Teraz postanowiliśmy ponownie uruchomić szkolny radiowęzeł w szerszym zastosowaniu tzn. chcemy oprócz muzyki i sporadycznych informacji prezentować prace uczniów, którzy będą przygotowywać i prezentować okolicznościowe reportaże przygotowując się do ewentualnego zawodu dziennikarza radiowego. W powyższym celu podjęliśmy działania:

·       - zebranie samorządu uczniowskiego, w tym grupy projektowej i sporządzenie nowego regulaminu korzystania z radiowęzła

·      - szybki wywiad wśród uczniów i nauczycieli, dotyczący planu pracy radiowęzła (pełna akceptacja)

·      - spotkanie z dyrektorem i opiekunem S.U. oraz grupy projektowej (pełna akceptacja)

·      - wybór uczniów odpowiedzialnych za prowadzenie tego komunikatora (wykonane)

·        przygotowanie planu pracy w m-cu marcu/kwietniu (wykonane)

·     - uruchomienie radiowęzła: uroczyste powitanie społeczności szkolnej, kilka informacji i krótki kącik muzyczny (wykonane.)

Uruchomiony w nowszej formie radiowęzeł został przyjęty entuzjastycznie przez uczniów i niektórych nauczycieli.

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W ponowne uruchomienie oczekiwanego, jak się okazało, komunikatora włączyło się wiele osób. Zaangażowali się uczniowie, szczególnie klas branżowych, samorząd oraz dyrektor, kierownik administracyjny, dwóch nauczycieli, psycholog. Pośrednio angażowali się pozostali uczniowie klas szkoły podstawowej.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

W tym wyzwaniu najtrudniejsza okazała się adaptacja miejsca umieszczenia radiowęzła i urządzeń współpracujących z nim. Niewielkie trudności wystąpiły przy ustalaniu planu pracy komunikatora. Jednakże udało się je pokonać i uruchomić w połowie marca lecz pojawiły się trudności techniczne i główne urządzenie trafiło do serwisu. Teraz cierpliwie czekamy na powrót radiowęzła.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Udało się nam uruchomić ponownie i to w nowej, ciekawszej formie radiowęzeł mimo wczesnej usterki ale mamy zapewnienie, iż na pewno po naprawie wrócimy do nadawania. Mamy też zapewnienie dyrekcji, że w przypadku braku możliwej naprawy zostanie zakupione nowe urządzenie.

Uważamy, że nasze pozostałe formy komunikacji są czytelne, ogólnodostępne, ciekawe i dobrze funkcjonują wśród naszej społeczności a także poza nią.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
04.04.2022 02:49

Dzień dobry.

Akceptuję relację dotycząca tworzenia uczniowskiego środka przekazu jakim jest radiowęzeł.
Czytając relację odkryłam nieznane mi sposoby komunikacji uczniowskiej np. tydzień życzliwego słowa czy dzień pozytywnych życzeń.
Muszę przyznać, że od Waszych pomysłów aż kipi energią i skutecznością.

Do tego wszystkiego dołożyliście radiowęzeł, który ma nie tylko uprzyjemniać Wam przerwy muzyką i sporadycznymi ogłoszenia, ale służyć do profesjonalnych reportaży. Bardzo odważne wyzwanie, wymagające dużych umiejętności technicznych oraz sprawności w używaniu języka polskiego.

Dokładny opis aktywności wyzwania pokazuje, że pomysł był przemyślany i od dawna oczekiwany, a waszym przypadku ponownie uruchamiany.
Dziękuję, że Wasze działania w wyzwaniu są zgodne ze wskazówkami z przewodnika Szkoły Demokracji.
Całość wyzwania wygląda szalenie profesjonalnie, czego bardzo Wam gratuluje.


Pozdrawiam / Aneta Lewczuk