Międzyklasowy Konkurs Przyrodniczy
-
WYBITNA RELACJA
Działania uczniów i uczennic: "Nasze własne wyzwanie (skonsultowane i zatwierdzone przez mentora)"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-08 08:14
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Konkurs Przyrodniczy przeprowadziliśmy 22 marca. Data nie była przypadkowa. Konkurs tematycznie związany był z obchodami Dnia Wody, Dnia Ziemi oraz Pierwszego Dnia Wiosny, które przypadają na przełomie marca i kwietnia. Chcieliśmy w ten sposób zwrócić uwagę na problem związany z zanieczyszczeniem środowiska oraz propagować wśród młodych ludzi ekologiczny tryb życia.
Zorganizowaliśmy zebranie samorządu szkolnego, aby poinformować o naszym pomyśle. Przedstawiliśmy wzór regulaminu. Początkowo konkurs miał przebiegać na na zasadzie teleturnieju "1 z 10" ale podczas wspólnych konsultacji z samorządami klasowymi oraz opiekunami SU doszliśmy do wniosku, że zmienimy zasady i pierwszy etap będzie w formie quizu w programie KAHOOT! Każda klasa miała za zadanie wyłonienie zespołu dwuosobowego do udziału w rywalizacji. Czekaliśmy tydzień na zgłaszanie kandydatów. Zgłosiło się 10 zespołów. Opracowaliśmy i przekazaliśmy uczniom zakres tematyczny obowiązujący w konkursie.
Sam konkurs przebiegł dość szybko i sprawnie. W pierwszym etapie uczniowie rozwiązywali quiz, który składał się z 30 pytań. Rywalizacja była spora, wiadomo liczyła się nie tylko wiedza, ale też współpraca w zespole i refleks. Emocje były bardzo duże. Widownia dopingowała swoich zawodników. Wyłoniliśmy najlepszą trójkę.
W drugim etapie uczniowie mieli za zadanie rozwiązać trzy rebusy oraz tematyczną krzyżówkę. Wszystkim bardzo zależało na wygranej. Najszybsi i bezbłędni okazali się Julka I Kacper z klasy drugiej.
Na tym jednak nie koniec naszych obchodów wyżej wymienionych międzynarodowych dni. Aby rozwijać zainteresowania przyrodnicze, wspierać uzdolnienia uczniów oraz zaangażować jeszcze większą liczbę osób, ogłosiliśmy również konkurs plastyczny, pt. Wiosna, ach to Ty! Termin realizacji konkursu to 28 marzec, ale na prośbę uczniów został przedłużony do 5 kwietnia. Dodatkowo chcemy, aby prace naszych zdolnych kolegów i koleżanek zostały wyeksponowane 22 kwietnia podczas Drzwi Otwartych w naszej szkole, promując przy tym kierunek Technik architektury krajobrazu.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Samorząd szkolny, część uczniów, opiekunowie SUCo było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najwięcej czasu poświęciliśmy na przemyślenie i przygotowanie zakresu tematycznego konkursu. Nie zawsze czas był naszym sprzymierzeńcem. Duża ilość obowiązkowych zajęć w technikum ograniczała nasze spotkania i konsultacje.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Realizacja konkursu była naszym debiutem. Bardzo chcieliśmy zaangażować w to przedsięwzięcie jak największą część społeczności szkolnej. Baliśmy się, że nie będzie zainteresowania, ale okazało się, że nasze koleżanki i koledzy bardzo nas wsparli i tym samym zachęcili do dalszych działań w szkole. Jesteśmy również dumni z tego, że dołożymy cegiełkę do promocji naszej szkoły w środowisku lokalnym.
Aneta Lewczuk
Mentor
Informacja zwrotna
08.04.2022 08:13
0
Akceptuję relację dotyczącą organizacji konkursu przyrodniczego w ramach wyzwania działania uczniów i uczennic.
Czekałam na tę relację. Już przy tworzeniu planu kiedy o niej opowiadaliście byłam ciekawa jak to działanie będzie wyglądać.
Muszę przyznać, że bardzo mi się podoba.
Po pierwsze temat konkursu: Dzień Wody, Dzień Ziemi i Wiosna, które w punkt kojarzą się z nowym i ekologią. Temat idealnie na czasie i ważny z perspektywy troski o planetę.
Sama formuła konkursu jest niezwykła, bo użyliście do niej różnych narzędzi, jak Kahoot czy rebusy i krzyżówki. Wszystko, co uczniowie lubią najbardziej.
Jako wisienka na torcie konkurs plastyczny, który jest nie tylko elementem obchodów ważnych dni, ale promocją waszego kierunku w szkole podczas Drzwi Otwartych dla nowych uczniów.
Wszystko razem znakomicie wygląda. Relację czytałam z zaciekawieniem. Fakty poukładane są tak, że jedno działanie wynika z drugiego.
Pamiętam również jak myśleliście nad tym zadaniem, bo zależało wam na najlepszym efekcie dla społeczności szkolnej.
Z przyjemnością wyróżniam wasze zadanie i trzymam kciuki za kolejne porywające wydarzenia w waszej szkole. Pamiętajcie by pochwalić się efektami konkursu.
Pozdrawiam / Aneta Lewczuk