Regulamin Samorządu Uczniowskiego SP8 im. S. Staszica w Elblągu

  • WYBITNA RELACJA

Wybory i kwestie formalne: "4. Robimy przegląd dotychczasowego regulaminu SU, dostosowujemy go do naszych potrzeb i aktualnej sytuacji w szkole. Regulamin zawiera zgodną z zasadami i procedurami demokratycznymi ordynację wyborczą."

Dodano: 08.02.2022

2

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

W naszej szkole do tej pory nie było Regulaminu SU, dlatego postanowiliśmy stworzyć ten dokument i jasno określić w nim zasady funkcjonowania SU w naszej szkole. Zaczęliśmy od poszukiwań w Internecie. Przejrzeliśmy wiele przykładowych regulaminów z różnych polskich szkół. Pochyliliśmy się również nad wzorem, który udostępniony był w materiałach pomocniczych do realizacji wyzwania. To wszystko było dla nas wielką inspiracją do działania i dostosowania zapisów regulaminu do specyfiki naszej szkoły. Podczas naszych spotkań tworzyliśmy kolejne punkty regulaminu. Towarzyszyły temu liczne dyskusje, wymiany poglądów i konsultacje z opiekunami. Do tej pory w naszej szkole nie mieliśmy wpływu na wybór opiekuna SU, ale taki zapis umieściliśmy w naszym regulaminie i od tej pory będziemy mieli na to wpływ. Szczególną uwagę poświęciliśmy również na rozdział dotyczący ordynacji wyborczej. Teraz każdy uczeń naszej szkoły będzie mógł kandydować do SU. Nie było łatwo, ale udało się. Przedstawiliśmy stworzony przez nas regulamin Pani Dyrektor. Omówiliśmy z nią wszystkie zapisy. Ostatecznie regulamin został zatwierdzony przez dyrekcję i zamieszczony na stronie internetowej naszej szkoły, aby każdy uczeń, nauczyciel, rodzic mógł się z nim zapoznać. W mediach społecznościowych, na stronie internetowej szkoły i w dzienniku elektronicznym Librus zamieściliśmy ogłoszenie o powstałym regulaminie i prośbę o zapoznanie się z nim i zgłoszenie ewentualnych poprawek. Dodatkowo stworzyliśmy prezentację nt. naszych działań w programie Szkoła Demokracji. Chcieliśmy mieć pewność, że informacja o nas i naszych działaniach dotrze do każdego ucznia. Na nasze cotygodniowe spotkanie zaprosiliśmy przewodniczących klas, żeby przedstawić im naszą prezentację i aby później liderzy klas na godzinach wychowawczych zaprezentowali nasze działania i najważniejsze zapisy Regulaminu SU, które powinien znać każdy uczeń. Regulamin spotkał się wśród wszystkich z pozytywną opinią i akceptacją. Przy okazji nawiązaliśmy w prezentacji również do kolejnych wyzwań, które są jeszcze przed nami. Zaprosiliśmy wszystkie klasy do tego, aby wybrali cytat/motto/myśl, która jest dla nich ważna, która motywuje ich i inspiruje do działania. Chcemy je wykorzystać przy tworzeniu muralu:) Ale o tym więcej napiszemy w kolejnej relacji. Cieszymy się z wykonanego zadania i tego, że jesteśmy teraz bardziej świadomi swoich praw i obowiązków wynikających z bycia członkiem społeczności uczniowskiej.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
W realizację wyzwania zaangażowany był szczególnie nasz zespół, gdyż to my stworzyliśmy od podstaw nowy regulamin SU naszej szkoły. Ale w realizację całego wyzwania zaangażowani byli w zasadzie wszyscy: dyrekcja, która przeanalizowała z nami poszczególne zapisy, gospodarze klas, którzy na godzinach wychowawczych omówili ze swoimi kolegami i koleżankami z klasy działania podejmowane przez nasz zespół i najważniejsze zapisy stworzonego przez nas regulaminu, a także nauczyciele, rodzice, uczniowie, którzy zapoznali się z nowym dokumentem i mogli wyrazić swoją opinię na jego temat.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:

W realizacji wyzwania najtrudniejsze były naszym zdaniem dwie rzeczy. Po pierwsze analiza dokumentacji i skonfrontowanie zapisów w naszym regulaminie z prawem oświatowym i Statutem naszej szkoły. Czytania było baaardzo dużo:) A drugi aspekt to uzyskanie pozytywnej opinii Pani Dyrektor. Trochę stresu towarzyszyło nam przed rozmową, ale okazał się niepotrzebny. Rozmowa przebiegła bardzo miło, a nasze merytoryczne przygotowanie bardzo nam pomogło.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:

Dzięki przeanalizowaniu wielu dokumentów jesteśmy teraz bardziej świadomi tego, jakie mamy prawa, będąc członkiem społeczności uczniowskiej naszej szkoły. Do tej pory nie mieliśmy wpływu na wybór opiekuna SU, do wyborów do SU kandydowali uczniowie z trójek klasowych. Teraz wiemy, że każdy uczeń może kandydować do władz SU i że to my będziemy głosować i wybierać naszego opiekuna. Już nie możemy się doczekać organizacji kolejnych wyborów według nowych zasad:) Myślimy, że to największy sukces w realizacji tego wyzwania!

Galeria zdjęć

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://www.facebook.com/sp8elblag/photos/a.688825121314763/1779903432206921/
Pliki dokumentujące realizację wyzwania:

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
03.03.2022 19:02

Drogie Zespole,
jestem pod wrażeniem Waszego zaangażowania, świadomości w zakresie wykonywanych zadań, refelksji. która towarzyszy Waszym dzaiłaniom oraz efektów Waszej pracy.
Wielkie gratulacje i ukłony
Lidia Pasich