Dzień Unii Europejskiej

Działania uczniów i uczennic: "3. Organizujemy dzień integracyjny lub noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas których każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia."

Dodano: 27.03.2022

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Naszym pomysłem było stworzenie przez wszystkie klasy (za wyjątkiem klas maturalnych) prezentacji, które miały być promocją danego kraju Unii Europejskiej. Klasy maturalne nie zostały włączone do działania, ze względu na to, że w maju nie będą już uczniami naszej szkoły.

Temat Unii Europejskiej wydawał się nam bardzo interesujący. Chcieliśmy przez to przypomnieć naszym kolegom rolę UE oraz zachęcić do bliższego poznania poszczególnych krajów.

W wyzwaniu wzięło udział 19 klas i w związku z tym tylko 19 państw zostało wybrane z 27 krajów. Losowanie państw odbyło się zdalnie. Opiekun CEO pod nadzorem kamer losował państwa dla poszczególnych klas. Przewodniczący byli odpowiedzialni za przekazanie informacji swoim kolegom.

Ustaliliśmy, że każda klasa ma 2 tygodnie na przygotowanie i wysłanie danej prezentacji/filmu na zespół na Teams gdzie znajdowały się wszyscy samorządy. Wystartowaliśmy w dniu 28 lutego.

Do kontaktu z przewodniczącymi wykorzystaliśmy również wcześniej założoną grupę na Messengerze, która ma na celu ułatwienie kontaktu SU z przewodniczącymi poszczególnych klas.

Wszystkie pytania i wątpliwości były kierowane do nas, grupy CEO. Pojawiały się następujące trudności: jak długa ma być prezentacja/film, jaki zakres informacji ma zawierać, do kiedy muszą oddać prace. Po zakończeniu terminu przygotowania prac wspólnie z kolegami z grupy CEO przejrzeliśmy wszystkie prezentacje/filmy.

Sprawdziliśmy prace pod kątem merytorycznym oraz czasu trwania, który wynosił maksymalnie do 5 min. Czas trwania filmu jest dla nas ważny, bowiem zależy nam aby każda klasa zdążyła przedstawić swoje prace. W przypadku prezentacji ustaliliśmy, który z uczniów bedzie ją prezentował podczas święta Unii Europejskiej.


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizację wyzwania byli zaangażowani wszyscy uczniowie szkoły, poza klasami maturalnymi.

Poszczególni przewodniczący otrzymali kraj, który został wylosowany dla każdej klasy. Ich zadaniem było przedstawienie projektu swoim kolegom, tak aby wspólnymi siłami mogli wykonać zadanie.


 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejszą częścią w realizacji zadania było zaangażowanie niektórych klas. Zwyczajnie zapomnieli o zadaniu. Naszą rolą było przypominanie im o tym i motywowanie.

Inną trudnością był końcowy termin oddania prac. Z informacji od przewodniczących słyszeliśmy, że nie wszyscy uczniowie są chętni do wykonania zadania lub nie mają pomysłu jak w ciekawy sposób przedstawić wylosowany kraj.

W takich sytuacjach spotykaliśmy się z klasami, rozmawialiśmy na temat różnych wariantów i wspólnie z kolegami decydowaliśmy, co mogłoby się znaleźć w prezentacji/filmie.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Udało nam się zebrać prezentacje od wszystkich klas. Pokonaliśmy brak weny twórczej na prace, wszystkie klasy przygotowały projekty o poszczególnych krajach UE.

Jesteśmy dumni z rozmów, które przeprowadziliśmy, z motywacji jaką daliśmy naszym kolegom i z samego faktu, że ta część wyzwania została wykonana. Pierwszą część realizacji wyzwania uznajemy za wykonaną.

Teraz odbędzie się konkurs na najciekawszą prezentację. Realizację zadania przewidujemy na 9 maja, podczas szkolnych obchodów dnia Unii Europejskiej. Prace konkursowe będą oceniane poprzez przyznawanie punktów przez poszczególne klasy. Każda klasa będzie mogła przyznać od 1 do 10 punktów. Po zsumowaniu punktacji wyłonimy 3 zwycięzców.

Dodatkowo każda klasa przygotuje stoisko prezentujące dane państwo. Sposób prezentacji będzie dowolny, chcemy żeby klasy wykazały się pomysłowością. Cała akcja odbędzie się stacjonarnie na boisku szkolnym lub w przypadku deszczu na sali gimnastycznej.

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
04.04.2022 03:37

Dzień dobry.

Akceptuję relację dotyczącą organizacji dnia integracji podczas których każda klasa odpowiedzialna jest za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia.
Świetnie wykonany opis relacji, idealnie odpowiadający przewodnikowi po Szkole Demokracji.
Znam powód dla wykonanie tej relacji, chcieliście przypomnieć waszym kolegom rolę UE oraz zachęcić do bliższego poznania poszczególnych krajów.
Każda klasa miała szansę i okazję przygotować wiadomości o własnym wylosowanym kraju.
Został ustalony dokładny plan działania wykonania i nadsyłania prac.

Najbardziej lubię czytać co było dla Was najtrudniejsze.
To pokazuje z czym się mocowaliście i jak pokonywaliście przeszkody. Ujęła mnie informacja, kiedy chodziliście po klasach i motywowaliście kolegów do wykonania zadania.

Gratuluję ciekawej formuły wyzwania. Trzymam kciuki za dalsze działania w ramach tego wyzwania już 09 maja. Jestem ciekawa, która prezentacja okaże się najciekawsza dla publiczności.

Pozdrawiam / Aneta Lewczuk